Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmÃ¥l
  New Posts New Posts RSS Feed: Højttaler troels gravesen eller?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Højttaler troels gravesen eller?

 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>
Author
Message
Morten3460 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Maj 2011
Location: Birkerød
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Morten3460 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Højttaler troels gravesen eller?
    Posted: 15 Maj 2012 at 13:18
Hej. Hvis du vil lave en Jensen så kan det da gøres til rimelig penge.
Delefilter i den ikke så dyre version - ca 3000.
Brugte enheder - bas 2000 mellem 1500 og diskant 1500.
Så tror jeg da du har en kanon højtaler til 8000 - lidt over budget.
Jeg har bygget en SP44 - og den er du velkommen til at lytte til. Jeg synes den er rigtig god. Har den i øjeblikket koblet sammen med scanspeak 26W med elektronisk delefilter - og ja det giver mere bas men altså ikke så meget. morten

Jeg har faktisk stumperne til Jensen modellen - da det var min ide at bygge denne - men overvejer nu Prelude eller Jensen/Accu - så jeg kender godt til problemet med at vælge model. Kan du ikke søge på om der er nogen i området som har bygget nogle af modellerne?
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maj 2012 at 14:54
jeg har lavet en jensen faktisk, den må du da gerne komme og lytte på, det er dog ikke helt hans filter, så det lyder ikke helt ens, og ikke samme diskant
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maj 2012 at 21:15
Jensen kunne være et ret godt bud! Der er jo en hel del enheder til salg. Så skulle det nok være i 80 L versionen. Men kan den gå på 20 kvm ? -lytteafstand 2 meter...

Ronnie: Det kunne jeg godt tænke mig. Måske en gang i den nye uge?

Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Maj 2012 at 21:16
du skal være velkommen.
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maj 2012 at 11:07
cool!
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maj 2012 at 11:32
20 kvm mener jeg ikke er et problem, har selv haft en lignende konstruktion pÃ¥ samme areal (samme enheder, undtagen diskanten) . Dog sad jeg længere væk, sÃ¥ der mÃ¥ jeg melde pas.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2012 at 00:34
SÃ¥ har jeg været ude at lytte til Ronnies Jensen klon, og det var ikke ringe ! - Men for store det var de til mit rum. 

SÃ¥ jeg blev anbefalet at kigge pÃ¥ en konstruktion med en 18W. 

En anke er dog at følsomheden er nede på 86 dbGeek Impedansen kan jeg ikke lige læse mig til- Men den går vel ikke meget under 4 ohm?

Troels skriver at 18W'eren er en smule fremme i skoen, men det ved jeg ikke helt om jeg kan bedømme efter at have hørt Ronnie's.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2012 at 09:51
Hvis du vil have rigtig bas i et ikke for stort kabinet er der kun to muligheder: lav følsomhed eller lav følsomhed+aktiv EQ. Mine HT har endnu lavere følsomhed, og spiller i et stort rum uden problemer - men jeg spiller heller ikke særlig højt. Med en 18W og en 100W forstærker skulle der være dømt fest på 20m2!
Back to Top
Roky View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 11 Maj 2012
Online Status: Offline
Posts: 838
  Quote Roky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2012 at 13:32
Tror også de kan spille højt nok til mig. Jeg spiller heller ikke vanvittigt højt normalt- Men de skal kunne spille rimeligt højt uden at gå i knæ - til en guitar solo eller lignende Thumbs UpDet er næsten vigtigere at de også spiller godt ved helt lav volumen og har god spredning. Men er de en hård belastning ved Sansui'en?
Og er SS 9500 diskanten god nok ?




Edited by Roky - 25 Maj 2012 at 13:48
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2012 at 14:25
Hey,

Jeg lavede faktisk SP95 engang ud fra Troels vejledning. Jeg syntes den lød for blød og varm til min smag. Jeg ville prøve noget andet. Det er længe siden SP95 blev lavet, og tror ogsÃ¥ Troels er kommet videre siden ren teknisk. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz