Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Ny 2,5 lagkage med kurver
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Ny 2,5 lagkage med kurver

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 19>
Author
Message
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny 2,5 lagkage med kurver
    Posted: 21 Maj 2012 at 22:24
Enig med felsby i det med bølgelængde og afstand mellem enhederne. hvilket også var hvad jeg forsøgte af skrive et par sider tilbage - Men budskabet kom igennem det er vigtigere end budbringeren Wink

jeg forstår rigtig godt det med bejdsen og sliberiet - det kan være sejlivet og træls, samt en ordenligt mundfuld. Men øvelse gør mester... eller i hvert fald tættere på  Wink
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maj 2012 at 22:45
Originally posted by Digital_thor

Enig med felsby i det med bølgelængde og afstand mellem enhederne. hvilket også var hvad jeg forsøgte af skrive et par sider tilbage - Men budskabet kom igennem det er vigtigere end budbringeren Wink

jeg forstår rigtig godt det med bejdsen og sliberiet - det kan være sejlivet og træls, samt en ordenligt mundfuld. Men øvelse gør mester... eller i hvert fald tættere på  Wink

Thor: Du må have mig undskyld, men det var det med afstanden der bekymrede mig, du skrev 30-40 cm ikke ville være et problem, men da mine enheder får en afstand på 52cm og ikke 48 som tidligere skrevet kom jeg i tvivl om det ville skabe problemer. Men det ændre ikke på min taknemlighed for de uddybende svar du har leveret. Nu er den del af bekymringerne i hvert fald ikke eksisterende Smile Hvis de kommer til at spille godt så vil der blive bygget et sæt nye kabinetter magen til til næste år. Der er lavet flere fejl i processen som sagtens ville kunne undgås. Men som du skriver (øvelse gør bedre) Wink Dette er i hvert fald en hobby som giver mig utrolig stor glæde og personlig tilfredsstilelse Smile


Edited by Bapu - 21 Maj 2012 at 23:11
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2012 at 22:05
Originally posted by Bapu

Originally posted by Digital_thor

Enig med felsby i det med bølgelængde og afstand mellem enhederne. hvilket også var hvad jeg forsøgte af skrive et par sider tilbage - Men budskabet kom igennem det er vigtigere end budbringeren Wink

jeg forstår rigtig godt det med bejdsen og sliberiet - det kan være sejlivet og træls, samt en ordenligt mundfuld. Men øvelse gør mester... eller i hvert fald tættere på  Wink

Thor: Du må have mig undskyld, men det var det med afstanden der bekymrede mig, du skrev 30-40 cm ikke ville være et problem, men da mine enheder får en afstand på 52cm og ikke 48 som tidligere skrevet kom jeg i tvivl om det ville skabe problemer. Men det ændre ikke på min taknemlighed for de uddybende svar du har leveret. Nu er den del af bekymringerne i hvert fald ikke eksisterende Smile Hvis de kommer til at spille godt så vil der blive bygget et sæt nye kabinetter magen til til næste år. Der er lavet flere fejl i processen som sagtens ville kunne undgås. Men som du skriver (øvelse gør bedre) Wink Dette er i hvert fald en hobby som giver mig utrolig stor glæde og personlig tilfredsstilelse Smile


ingen grund til at undskylde - vi får ikke point for at komme med det bedste svar, eller det hurtigste for den sags skyld LOL I så fald ville jeg aligevel også give dem til felsby.... selv om jeg ved nogle ting... så tror jeg stadig han ved mere end mig Wink

Men fedt at dit design kan bruges. bliver spændende at se det færdig resultat Big smile
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2012 at 22:24
Det er muligt at jeg ved mere om enkelte ting end Thor. Jeg tror dog, at der er betydeligt flere ting, hvor det er Thor der ved mest! Big smile

Det er jo derfor, et forum er sådan en vidunderlig ting....
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2012 at 22:36
hehe - præcis Big smile
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2012 at 23:35
Dejligt der er diyér herinde der ved lige præcis det man ikke selv ved og har brug for. Og som er villig til at dele denne viden Tongue

(Det er jo derfor, et forum er sådan en vidunderlig ting....)
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jun 2012 at 15:13
 Byggeriet er gået helt i stå. Jeg har gået i længere tid og tænkt over andre konfigurationer. Det vil stadig blive en 2,5 vejs men med en ekstra basenhed. 






Det nuværende kabinet er fyldt med småfejl og det giver ikke mening at prøve at gøre det færdigt når jeg ved jeg ikke bliver tilfreds. Så nu skal der lige købes endnu en stak plader hjem. Jeg er så heldig at en ven af hjemmet har trukket i nogle tråde og får lavet en ny fræse skabelon i 8mm jernplade. Så bliver der fræst og boret huller til en gennemgående træstok på 6 mm i samme arbejdsgang den sorte strib der ses på tegningen er den anden sidste plade som bliver sortbejset mens de andre kun får klar mat lak. 

Af skade bliver man klog sjælden rig, og i dette tilfælde direkte fattig Cry


Edited by Bapu - 03 Jun 2012 at 15:27
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jun 2012 at 20:22
Bapu -> Hvis fejlene kun er kosmetiske, synes jeg, du skulle bygge, dem du har som prøvekabinetter, og se om du kan få dem til at lyde ordentligt, før du laver dem perfekte. Den halve spand lim, du skal bruge, kan være godt givet ud, for at opdage noget du ville ønske, du havde lavet anderledes - og så skal du bare af med flere penge.


Edited by bknielsen - 03 Jun 2012 at 20:22
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jun 2012 at 23:13
kan ikke være mere enig, intet er perfekt første gang, brug dem som testkabinetter og til at teste bejse på, det er perfekt
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2012 at 08:27
Enig... mine første kabinetter blev heller ikke lige det som jeg håbede på. Men jeg lærte en masse, som jeg kunne tage med mig til det næste sæt Wink
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456 19>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz