Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Ny 2,5 lagkage med kurver
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Ny 2,5 lagkage med kurver

 Post Reply Post Reply Page  <1 16171819>
Author
Message
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny 2,5 lagkage med kurver
    Posted: 24 Jul 2012 at 11:34
Jeg har her til morgen fået mail fra post danmark om at min diskant kommer i dag. Glæder mig så meget til at høre musik Big smile Big smile Big smile

God dag til jer alle!!!
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Jul 2012 at 11:54
Så bliver det alligevel en god dag - og solen skinner!! Hug
 
Hilsner
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2012 at 13:31
Den kom ikke igår den kære diskant. Post Danmark fortalte at den af en eller anden årsag som stort set aldrig sker var blevet forsinket. Fair nok, fejl sker, det skete så igen idag. Man har før hørt om postbude der går amok. Nu er situationen ved at være omvendt CensoredAngry
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2012 at 14:27
Hmmm - jeg fornemmer at tålmodigheden er ved at være opbrugt?
Hvilket er meget forståeligt Wink

Edited by Svenskeren - 25 Jul 2012 at 14:28
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2012 at 17:23
Nu er had jo som mange har beskrevet et meget stærkt ord. Dog ikke stærkt nok i dette tilfælde. Men desværre er det det stærkeste jeg kender. Så jeg hader Post Danmark. Det går nu nok over når min diskant forhåbentligt kommer i morgen Ermm
Back to Top
bknielsen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 23 Jun 2009
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 603
  Quote bknielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2012 at 22:27
Du kan da lytte lidt i mono mens du venter? Jeg synes, det er den lettetste måde at høre om en højtaler lyder "ok". Alternativt kan du nyde det go'e vejr ;-)
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Jul 2012 at 22:47
Jeg har også hørt lidt mono, og den lyder lige som jeg havde håbet på. Den samme klarhed og fylde som før bare med meget mere pondus. Det Gør bare ventetiden det svære. Men på den anden side er det jo også rart at have noget godt til godeSmile Ja det er endelig blevet sommer i det lille land - dejligtThumbs Up
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2012 at 10:50
Endelig kom der en lille pakke godt humør fra Frequence. Det er faktisk den 2nd de sender, den første Post Danmark prøvede at transportere fra Videbæk til kjellereup gik tabt undervejs. Men god service som altid hos Torben og co Clap

Nu skal der monteres og lyttes musik Thumbs Up

Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2012 at 11:45
Fortæl fortæl når du har fået lyttet lidt! Thumbs Up
 
Hilsner
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2012 at 19:01
Originally posted by kappen

Når vi snakker subwoofere generelt er flere dårlige subs bedre end få gode.

2 i hjørnerne eller sidevægge er altid bedre end 1. 4 i hjørner eller langs sidevæg er meget bedre end 1.

Om man skal gå efter lukket eller Slave, må være op til en selv at vurdere hvad ens egne behov er.



Som med 2 slaver ved 70L giver -3dB ved 27Hz og -6dB ved 22.5Hz. Det går altså DYBT.

Groupdelay er meget kontrolleret og når først 10ms ved 30Hz. - Det må siges at være flot.

Stepresponse er kontrolleret og rolig.

Systemet er også ret lineært overfor ophedning af svingspolen, Det vil ikke ændre karakter efter lydniveau.

Membranudsving er minimalt og godt kontrolleret til under 18Hz. 


Hej Kappen

Hvad bruger du af program til at regne på slave systemer?
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 16171819>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz