Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Surround setup
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Surround setup

 Post Reply Post Reply Page  <1 23456>
Author
Message
Clploug View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 16 Maj 2009
Location: København
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Clploug Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Surround setup
    Posted: 01 Aug 2009 at 13:15
Jeg vil først lige sige at det er et super fedt og imponerende projekt du har gang i der!!!

Jeg ved ikke hvad der er bedst af bøjelig MDF eller krydsfiner, men jeg kan sige at det er meget besværligt at få sand ned i rillerne på MDF´en. Det var nemlig min plan i mit igangværende projekt og det lykkedes på ingen måde. Men det kan selvfølgelig være at der er nogen der har bedre metoder end mig :)

Jeg brugte istedet MDF spatelmasse, som jeg fyldte i riller inden jeg så satte pladen på, hvilket virkede meget godt.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Aug 2009 at 13:18
Originally posted by Clploug

Jeg vil først lige sige at det er et super fedt og imponerende projekt du har gang i der!!!

Jeg ved ikke hvad der er bedst af bøjelig MDF eller krydsfiner, men jeg kan sige at det er meget besværligt at få sand ned i rillerne på MDF´en. Det var nemlig min plan i mit igangværende projekt og det lykkedes på ingen måde. Men det kan selvfølgelig være at der er nogen der har bedre metoder end mig :)

Jeg brugte istedet MDF spatelmasse, som jeg fyldte i riller inden jeg så satte pladen på, hvilket virkede meget godt.
Tak
 
Aha ja det var jo ikke nogen dårlig idé hvis man ville bruge MDF, tak for tippet.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 14:32
Så er der arbejdet yderligere 4,5time i projektet og det skrider hurtigt fremad, tegningerne bliver også lavet henafvejen.
 

Udfræsning af rundningen på kabinettet.
 
Afstivningerne mellem bund og top, for og bag, toppen er nedaf lige nu.
 

 
 
 
Dobbelt bund og så er de skrå afstvninger til toppen kommet på, kammeret på midten i toppen kommer til at være for sig, da det er her hovedet skal monteres.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Meier View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 03 Aug 2009
Online Status: Offline
Posts: 62
  Quote Meier Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Aug 2009 at 21:49
Endnu en diskret lille sag LOL
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2009 at 07:14
Originally posted by Meier

Endnu en diskret lille sag LOL
Ja sådan er det jo med mig, jeg er til små diskrete højttalere.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2009 at 13:34
Så har jeg været 4timer mere på opgaven.
 
 
 
 
Jeg skal love for at det er nervepirende første gang man bugger 4mm birkekrydsfiner på den måde, men det virker, nu skal de første 2 bare tørre så lang tid som muligt, inden jeg ligger flere lag på.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2009 at 13:57
Beregningen på bassen siger f3 = 45Hz og fb port = 29Hz, ikke skidt for en center højttaler.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2009 at 15:57
Som kom der guf til min center.
 

 
 

3stk SB Acoustic 8
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2009 at 17:08
Jeg har lige siddet og set en udsendelse på Discovery channel om mega byggerier, de byggede et tankskib. Kunne det tænkes at der kommer en udsendelse fra dit project næste gang LOL Flot ser det ud, den ros skal du ha´ , men 3 stk. 8" basser i en centerhøjtaler, er det ikke lidt overkill, hvor mange kommer der i din subwooffer.
 
m@dsen
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Aug 2009 at 17:17

Originally posted by m@dsen

Jeg har lige siddet og set en udsendelse på Discovery channel om mega byggerier, de byggede et tankskib. Kunne det tænkes at der kommer en udsendelse fra dit project næste gang LOL Flot ser det ud, den ros skal du ha´ , men 3 stk. 8" basser i en centerhøjtaler, er det ikke lidt overkill, hvor mange kommer der i din subwooffer.

 
m@dsen
Ha ha ha, filmholdet smed jeg ud, de spiste for meget Wink, så den udsendelse bliver ikke til noget.
3 stk 8" kan aldrig være for meget, den skal jeg spille sammen med disse.
Og her sidder der jo 2stk 10" enheder, og "intet erstatter membran areal" LOL, og det fine er jo at den går dybt i sig selv, så en sub skal ikke hen og lege bas højttaler.
Nu du skriver subwoofer, så har jeg 4stk SB Acoustic 15" i kikkerten, og de skulle så have hver deres 1000W icepower modul på sig, de ligge i øvrigt alle sammen klar.
Kæmpe byg ja, men feeeeeedt, så vist i øvrigt godt dem med olietankeren som blev bygget af kinesere.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 23456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz