Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Speakers V9.0
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Speakers V9.0

 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 11>
Author
Message
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Speakers V9.0
    Posted: 13 Nov 2012 at 09:19
Originally posted by ham_den_lange

Nej, der er bestemt ikke balance imellem prisen på de enheder du har valgt.
Men det gør jo ikke projektet mindre interessant.

Nej, det er jo lige det...Smile Men som sagt, så var det de eneste der lige lå på lager, og jeg har lidt besluttet ikke at handle flere enheder ind, inden dem på lager er solgt eller brugt. De bliver jo ikke bedre af at ligge og samle støv...

Jeg håber da der er noget at hente, og at de bliver gode...
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Nov 2012 at 09:29
Originally posted by Busk

hahahaha nej.
Er også ved at overveje at købe en stak af dem.

Ja, de er jo latterlig billige, så man kan jo nemt lave en masse sjov med dem for ingen penge...

Tegnede denne til en kammerat:

Det var egentlig meningen jeg skulle lave kabinetter til ham, men han er sprunget fra... Jeg overvejer dog selv at føre dem ud i livet på sigt, da jeg synes de er ret frække (især den der hælder lidt:-)
Mvh.
Friman
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Nov 2012 at 14:23
Ja, dem der hælder lidt ser da vildt godt ud... og smalle = høj WAF :)
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2012 at 18:36
De er sgu flotte friman.
Overvejer lidt at lave en klon af dem Smile Har også basserne liggende (var egentligt brugt i en anden konstruktion, men det gik ikke for godt). 
 
Man kunne evt. også lime pladerne sammen på den anden led.
 
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Nov 2012 at 18:53
Takker....;o)

Og ja, du bestemmer jo helt selv hva vej pladerne skal vende. Jeg regner selv med, at såfremt jeg laver en gulvmodel, så bliver lamineringen også "stående".

Ellers skal der dælme skæres, limes og slibes ekstremt meget....!
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Jan 2013 at 12:09
Update....

Så blev kasserne slæbt frem igen i weekenden.

Inden der kunne arbejdes videre, skulle der dog rettes lidt til Cry. Problemet var (og ja, jeg er en klaphat!) at den ene højttaler har stået indenfor, da den har skulle vises frem, og den anden har stået ude i garagen.
Det gjorde, at da jeg fik taget begge 2 indendørs var det ene kabinet 1,5mm højere end det andet!!!! Den højere luftfugtighed i garagen havde gjort at kabinettet der havde stået derude var "vokset" vertikalt. X-finer er jo kun ekstremt forstabilt i længde-/bredde- retningen, men udvider/svinder lige så meget som almindeligt træ i tykkelsen!
Efter begge kabinetter så har stået indendørs en måneds tid, og nu har 100% samme udvendige størrelse, passer min ellers perfekte udfræsning til diskanten pludselig ikke længere. Der måtte således stikkes "en lille halvmåne" af hullet for at få det til at passe igen. Ærgeligt og møgsommeligt arbejde, men det endte dog med at blive fint, og kan ikke ses, medmindre man har lup og skarpe briller....Wink


Derudover har jeg valgt at prøve med en anden aktiv enhed først:





Den kvikke selvbygger kan se at der er tale om SS12M. Kappen sagde "no go", Hylle m.fl. sagde "yes sir", så nu får vi se hvem der får ret....Big smile
Mit ønske er en lille "SS MINI-REF", og derfor vil jeg prøve den 12M af. Viser det sig at det overhovedet ikke duer, så må jeg tilbage til den oprindelige 4" Peerless. (slaverne er uændret)


Derudover blev der boret, stukket, hugget, og slebet ud i bagsiden af fronten for ventilation af bas/mid enheden. Ikke ret nemt eftersom kabinettet jo er "færdigsamlet"! Væsentlig nemmere når man kan arbejde med en løs front, men det lod sig gøre, omend det ikke lader sig gøre med særlig høj finish. (godt det bliver gemt:-)



Udfræsning for oven mod diskanten.



Udfræsning for neden mod bunden. "klodsen" i midten er for at have noget at skrue enheden fast i.
Mvh.
Friman
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Jan 2013 at 12:53
nydeligt
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Jan 2013 at 12:57
Det bliver meget spændende med det endelige resultat. Wink
 
Hilsner
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Jan 2013 at 13:00
@Busk

Takker...Smile


@Svenskeren

Ja for dævlen da! Jeg er i hvert fald selv ret spændt.
Jeg har en forhåbning om at det ender med et godt resultat, især efter alt det kabinet arbejde på trods af den beskedne størrelse....Wink
Mvh.
Friman
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Jan 2013 at 13:57
Hvis du søger lidt her på forum så har jeg faktisk engang lavet en lille ht med 12m og en xt25neo. Har du set den? Er spændt på dit resultat :) men der er altså mere fylde i bunden på peerless enheden, i hvert fald som jeg husker det :)

Mvh Rune
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz