Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Speakers V9.0
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Speakers V9.0

 Post Reply Post Reply Page  123 11>
Author
Message Reverse Sort Order
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Speakers V9.0
    Posted: 19 Jun 2014 at 17:57
Jamen det er gået så fint, så de er blevet solgt...;) Min svoger kunne ikke stå for dem, og mente at han absolut bare måtte eje dem!

Der er dog sket lidt andet i mellem tiden. Mine MTMere fra stuen har fået permanent ophold i alrummet, og der er lavet nye til stuen. De blev færdige i lørdags, så de er stadig helt friske...;)
Et sæt 2,5vejs med SB RDC29 og SS15W (2stk selvfølgelig:).

Smider lidt billeder op når jeg får tid!
Mvh.
Friman
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Online
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jun 2014 at 14:12
Hej Friman.
Hvordan går det med de færdige højtalere? har du fået filtret bygget ind? Lyder de stadig ok? Du burde næsten poste et billede af de færdige flotte højtalere i stuen :)
Mvh
Rune

Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Nov 2013 at 10:35
Efter alt for lang tids stilstand, er det tid til at genoplive denne gamle traver.

Jeg har byttet diskanterne ud med SB 29 og afprøvet Frost´s filterforslag, og det er bestemt ikke helt skævt!
Jeg har lyttet og trimmet lidt på modstandene i diskant filteret hele weekenden, ligsom seriekondensatorerne har været udsat for forskellige fabrikater.

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp/forslag til at komme helt i hus med det. Pt "råber" de lidt i øvre mellemtone/nedre diskant. Ikke voldsomt, men nok til at der ikke er balance i tingene, og gør at højttalerne ikke er specielt "all-round" mht. musikgenre (metal lyder skrækkeligt, hvorimod jazz og elektronisk lyder okay fedt).
Mande stemmer lyder lidt slanke, og akustisk guitar kan virke lidt for pågående på de "høje" strenge.

Nogen idéer/forslag til hvad jeg kan trimme på? Diagrammet ligger nederst på side 7, og jeg trimmer udelukkende på gehør. Har ikke adgang til måleudstyr...



Edited by friman - 18 Nov 2013 at 10:39
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mar 2013 at 21:29
Desværre ik endnu, men det rykker nærmere. Mangler stadig lidt filterstumper, men håber på at kunne flække dit testfilter sammen i løbet af den kommende uge...
Mvh.
Friman
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Online
Posts: 633
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mar 2013 at 21:24
hva så, er der kommet lyd ud af dem? :)
mvh

Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2013 at 19:03
Mvh.
Friman
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2013 at 19:00
Der er da thumbs up herfra!
Thumbs UpThumbs UpThumbs UpThumbs Up
 
Hilsner
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2013 at 18:34
Jo, når de er kommet hjem, smider jeg et billede op.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2013 at 18:20
Takker JAV

Får vi snart nogle billeder af dine...?
Mvh.
Friman
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Feb 2013 at 16:59
Ja, de er sgu søjde, friman :)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz