Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > MÃ¥linger
  New Posts New Posts RSS Feed: 2-Vejs - Hjælp til mÃ¥linger
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


2-Vejs - Hjælp til målinger

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
JH View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 23 Aug 2009
Location: Nivå
Online Status: Offline
Posts: 142
  Quote JH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 2-Vejs - Hjælp til mÃ¥linger
    Posted: 26 Maj 2012 at 22:20
Hej,

Excl. lydkort, men et 96 khz lydkort koster ikke mere end 350 kr. Det dyreste er softwaren til er rigtigt 2-kanals setup.

/JH
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Maj 2012 at 22:24
Ok.
Jeg undrer mig lidt over det du siger, med en eller to kanaler.
Ved måling til delefilter-design, måler man vel altid frekvens og fase på en enkelt enhed ad gangen. Dernæst må man simulere/beregne sig til samspillet med den/de andre enheder, hvad angår frekvens (og fase?).

vil man dernæst måle på den færdige højttaler, skal man muligvis benytte mere avanceret måle-udstyr. Det vil jeg ikke afvise.
Back to Top
marvil View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 22 Feb 2012
Location: horsens
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote marvil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maj 2012 at 15:15
Originally posted by ronnie rasmussen

kommer du omkring århus, så vil jeg gerne måle dem for dig
hej ronnie rasmussen jeg har et par hjemmebyggede 3 vejs jeg gerne vil have bygget var det noget jeg bor i horsens  mit projekt hedder heil den store B&W 6/5 tommer  10 tommer scan speak med kæmpe magnet  kører hypex  delefrekvens 150 hz og 2100hz kunne godt tænke mig at fÃ¥ dem mÃ¥lt igennem vil gerne betale for transport ole.marvil3@gmail.com mvh ole marvil
Back to Top
marvil View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 22 Feb 2012
Location: horsens
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote marvil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maj 2012 at 17:38
Originally posted by marvil

Originally posted by ronnie rasmussen

kommer du omkring århus, så vil jeg gerne måle dem for dig
hej ronnie rasmussen jeg har et par hjemmebyggede 3 vejs jeg gerne vil have mÃ¥lt var det noget jeg bor i horsens  mit projekt hedder heil den store B&W 6/5 tommer  10 tommer scan speak med kæmpe magnet  kører hypex  delefrekvens 150 hz og 2100hz kunne godt tænke mig at fÃ¥ dem mÃ¥lt igennem vil gerne betale for transport ole.marvil3@gmail.com mvh ole marvil
Back to Top
marvil View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 22 Feb 2012
Location: horsens
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote marvil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Jun 2012 at 21:55
jeg kan ikke komme omkring århus di vejer over 100 kg stykket havde 2 hunde for at køre dem på plads inde i stuen
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Jun 2012 at 19:48
så kan jeg desværre ikke hjælpe dig, da jeg ikke kan tage mit system med på farten
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2012 at 11:19
Marvil > Det kan være jeg kan hjælpe dig. Mit måleudstyr er rimelig mobilt. Mit størte problem er tid.
Jeg har en der bor i Horsens som jeg mangler at få besøgt. Så det kunne slås sammen med det visit.


Back to Top
marvil View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 22 Feb 2012
Location: horsens
Online Status: Offline
Posts: 55
  Quote marvil Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2012 at 20:05
det lyder godt mit tlf nr er 61267258 du mÃ¥ sige hvis du vil have noget i transport .
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz