Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lille projekt (Stander) - SÆLGES
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lille projekt (Stander) - SÆLGES

 Post Reply Post Reply Page  <12345 6>
Author
Message
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lille projekt (Stander) - SÆLGES
    Posted: 02 Maj 2009 at 09:50
Jeg har testet det på forhånd og det var MINIMALT hvad det betød, jeg havde forventet langt større problemer end det egentlig gav. Det er måske pga. kanten er buet og dermed er der mange forskellige afstande til den. På en frekvens måling gav det et lille dyk på omkring 1dB og på vandfald kunne det slet ikke ses, heller ikke på THD.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maj 2009 at 16:04






Lige 3 hurtige, efter jeg har fået limet front-pladerne på. Næste skridt er mat-lak.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maj 2009 at 22:46
Så blev jeg færdig med lakken, jeg var oppe at slås med lakken og rystepudseren en del gange inden jeg blev tilfreds, de har vel fået omkring 5 lag. Frontpladen har dog mistet lidt af dens oprindelige egetræ-struktur, hvilket jeg er lidt træt af, men resten er lige som jeg vil have det.












Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maj 2009 at 05:25
Det ser rigtig godt ud kappen.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maj 2009 at 08:54
Fiks lille sag, og den er flotThumbs%20Up
 
m@dsen
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maj 2009 at 14:38













Så regner jeg med at bruge af dagen i dag på målinger og planlægning.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maj 2009 at 14:48
Et par nærfelts målinger af enhederne samt 2 og 3 harmonisk forvrængning:

Amplitude
2. Harmonisk
3. Harmonisk


Portfrekvens på ~33Hz, ingen problemer med forvrængning nogle steder. Det eneste som kommer til at begrænse denne enhedes arbejdsområde er den reducerede spredning pga. størrelsen (beaming), men det kommer jeg til.

Amplitude
2. Harmonisk
3. Harmonisk

Også superflot og lav harmonisk forvrængning helt ned i det dybe område, af denne enhed (derfor jeg valgte den) den kan jeg nemlig dele lavt (ned til 18W reducerede spredning) uden problemer. Dog er der en smule øget forvrængning under 2kHz.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maj 2009 at 14:49
Der er forresten målt ved ret højt niveau, så jeg med sikkerhed kan sige at diskanten ikke kun performer flot når den spiller lavt, den har x-max nok til at give fra sig i de lave frekvenser uden problemer.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maj 2009 at 15:16

on-axis
30 grader off-axis
60 grader off-axis


Som det ses her, mister 18W, sin spredning allerede når vi bevæger os over 2kHz. Hvis der skal bibeholdes en ensartet powerrespons og neutral lyd, er det derfor et krav at vi forsøger at lægge delefrekvensen i nærheden af de 2kHz. 9800' Skulle ikke meget under 2kHz før den havde forøget forvrængning, det kan derfor være at der skal bruges et relativt stejlt filter for både at holde spredningen ensartet og forvrængningen lav. Men det skal undersøges nærmere, stejle filtre opfører sig nemlig somregel langt fra så pænt som de burde.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maj 2009 at 15:20
Hvad angår 9800's spredning, bliver den pga størrelsen først kritisk langt oppe i frekvens og det er ikke noget som kan ændres på.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz