Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Lille projekt (Stander) - SÆLGES
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Lille projekt (Stander) - SÆLGES

 Post Reply Post Reply Page  123 6>
Author
Message
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Lille projekt (Stander) - SÆLGES
    Posted: 24 Apr 2009 at 21:50
Synes lige jeg vil vise hvad jeg har gået og rodet med det sidste stykke tid. Her er et par hurtige billeder:










































Edited by kappen - 24 Apr 2009 at 21:51
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Apr 2009 at 23:55
Det ser godt ud. lige et spørgsmål, hvor meget varme har du på strygejernet når du sætter finér på? og er der lim på den finér i forvejen? Jeg skal selv igang med noget finér, derfor spørger jeg.
 
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2009 at 05:28
De ser rigtig fine ud kappen.
Hvad skal der i??
 
Busk


Edited by Busk - 25 Apr 2009 at 05:28
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
chris-torb View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 105
  Quote chris-torb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2009 at 07:20
Hey kappen...
 
Det ser rigtig flot ud... :-)
 
Er det ikke fedt?.... Det der finéring er slet ikke så umuligt, som man "altid" har rendt rundt og troet. Super fedt at flere og flere tør kaste sig ud i det..Big%20smile
 
Det giver en masse spændende muligheder, for at opnÃ¥ et "professionelt" resultat, istedet for malerrullens typisk lidt halvtriste resultater. Selvfølgelig har man jo altid muligheden for en autolakker, men de tager sig "godt betalt", modsat finéringen, som jo egenligt ikke koster alverden, nÃ¥r man har erhvervet værktøjet.
 
Spændt på at følge projektet Smile
 
Mvh
chris-torb
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2009 at 09:30
m@dsen - det fik bare alt hvad det kunne trække, jeg ved ikke præcis hvor meget det er.

chris-torb - Jep, det er super fedt, jeg har tidligere brugt længere tid på at male mine kabinetter og det var med et resultat af en helt anden kaliber, som du kan se har jeg jo "lånt" din teknik - den fungerer fremragende! Man skal bare huske at bruge nok lim og varme, og presse lidt med strygejernet, jeg lavede et par test inden jeg gik igang for at finde ud af hvad der virkede, limen fungerede også bedst uden vand synes jeg.

Busk - et par 18W/4531G00 og D2904/980000. Planen er så at placere 18W ind over forpladen på 9800 og benytte så lav delefrekvens som mulig, 9800 er valgt fordi det er den diskant jeg har kunne finde, som har lavest harmonisk forvrængning ved lave frekvenser, når jeg så kan presse delefrekvensen så lagt ned, giver det gevindst med langt bedre integration rent fase messsigt, stortset ingen "lobbing" og et kæmpe bredt lyttevindue, som gerne skulle resultere i et stort flot lydbillede. noget andet er, at powerresponsen bliver meget lineær, på den måde. Derudover skal der laves et eksternt filter til dem, så jeg kan gå og eksperimentere alt det jeg vil.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Apr 2009 at 12:30
Originally posted by kappen

m@dsen - det fik bare alt hvad det kunne trække, jeg ved ikke præcis hvor meget det er.

chris-torb - Jep, det er super fedt, jeg har tidligere brugt længere tid på at male mine kabinetter og det var med et resultat af en helt anden kaliber, som du kan se har jeg jo "lånt" din teknik - den fungerer fremragende! Man skal bare huske at bruge nok lim og varme, og presse lidt med strygejernet, jeg lavede et par test inden jeg gik igang for at finde ud af hvad der virkede, limen fungerede også bedst uden vand synes jeg.

Busk - et par 18W/4531G00 og D2904/980000. Planen er så at placere 18W ind over forpladen på 9800 og benytte så lav delefrekvens som mulig, 9800 er valgt fordi det er den diskant jeg har kunne finde, som har lavest harmonisk forvrængning ved lave frekvenser, når jeg så kan presse delefrekvensen så lagt ned, giver det gevindst med langt bedre integration rent fase messsigt, stortset ingen "lobbing" og et kæmpe bredt lyttevindue, som gerne skulle resultere i et stort flot lydbillede. noget andet er, at powerresponsen bliver meget lineær, på den måde. Derudover skal der laves et eksternt filter til dem, så jeg kan gå og eksperimentere alt det jeg vil.
 
Det lyder sku fornuftigt.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Apr 2009 at 11:12
Hey,
 
Woah.. Super fedt ! Clap
Glæder mig til at se projektet fremad. Star
Back to Top
TJL3W View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 18 Apr 2009
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 29
  Quote TJL3W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Apr 2009 at 09:12
Det der med finer er bare for lækkert, mine TJL2W er stadig i MDF har ringet til finerkontoret og bestilt tid :-), hvad bruger du til at skære i smir (super flot) 

Edited by TJL3W - 28 Apr 2009 at 09:13
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Apr 2009 at 06:33

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor man bruger varme (strygejern) når man limer finéren på?

m@dsen
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Apr 2009 at 08:09
Originally posted by TJL3W

Det der med finer er bare for lækkert, mine TJL2W er stadig i MDF har ringet til finerkontoret og bestilt tid :-), hvad bruger du til at skære i smir (super flot) 


Sådan en stor bord-rundsav, det er desværre ikke min egen, jeg har heller ikke plads til sådan en Cry.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz