Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Energy Connoisseur C-4
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Energy Connoisseur C-4

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
Snuden View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Apr 2012
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote Snuden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Energy Connoisseur C-4
    Posted: 08 Apr 2012 at 22:21
Back to Top
Snuden View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Apr 2012
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote Snuden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2012 at 22:24
Hey Super tak for hjælpen.... De kan også spille - men tænkte da jeg alligevel er igang med at ville lakere kabinettet højglans hvid, at jeg lige så godt kunne skifte dem....


Men de ser ud som på billederne - og ja de ligner C2erne....... 
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2012 at 22:35
jeg kan se at de har gennemboret polstykke og at kammeret tilsyneladende er åbent bagtil? Sidder de i et lukket kammer i kabinettet?

Ved at google diskantnummeret fandt jeg denne canadiske reservedelsforhandler: http://ndgservice.ca/parts_en.php?lang=en

Se under energy: der er en parts list med din diskant på side 8. http://ndgservice.ca/data/pdf/energy_1.pdf
Back to Top
Snuden View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Apr 2012
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote Snuden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2012 at 22:52
Fedt - prøver at skrive til dem. Ja, de sidder i (som på det ene billede) en lille plastikhætte bagtil som er spændt fast til frontsiden af højtaleren. Den er helt lukket og når den er spændt fast tli fronten, så er den også lufttæt...

Ved du om det er en god diskant eller om man skal, hvis det ikke er muligt at få fat i denne, finde en anden?


Og nu vi lige taler om de her højtalere - hvordan finder jeg så dan bedste til prisen, forstærker, som også har mulighed for at sætte en iPhone til på den ene eller anden måde - selvfølgelig mhp at få bedst mulig lyd....


Og rigtigt mange tak for hjælpen!!!


Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2012 at 23:07
Det ser ud til at være en glimrende diskant. Kan du ikke få en original, så må vi kigge efter noget andet - men det er jo lidt vanskeligt med den front! Så skal man skrue frontpladen af en dome med alumembran, det kan muligvis komme til at virke.

Der findes 10000 måder at sætte en iPhone til en forstærker. Men givet at du sikkert kun har AAC 128-256kbps filer på den, er der grænser for lydkvaliteten. Man kan altid vælge 20kr´s løsningen med et minijack => phono kabel til aux indgangen. Selvfølglig bliver lydkvaliteten bedre via en DAC, men det gad jeg ikke ofre på bitratekompromitteret musik Wink
Hjemme hos mig kører apple lossless filerne på en Mac Mini, der over wifi sender til en Airport Express ved stereoen, fjernbetjent via iPhone og iPad. Gammelt skrammel (musik fra 50´erne i dårlig lydkvalitet) bliver dog rippet i AAC 320kbps, så jeg er ikke totalt hellig!
Back to Top
Snuden View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Apr 2012
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote Snuden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2012 at 23:20
Jeg had appleTV og har umildbart forstået at det kan streame det lossless til anlæg.... Lige nu bruger jeg et harman kardon soundbar med sub til, og her har jeg sluttet appletvet til  - det virker ok - men soundbar er bare ikke god til musik - derfor jeg gerne vil have sat mine højtalere op med en god forstærker - kun til at spille musik ud over fra iPhone/min mac - og helst trådløst...... Synes bare det er er ret svært at finde ud af hvad der er den bedste måde at gøre det på - og især hvilken forstærker man skal bruge til det.... Confused

Jeg har også en express liggende som jeg har brugt tidligere.... - og evt kunne bruge igen - men vil bare gerne finde ud af hvad den bedste løsning egentlig er..... Big smile og som stadig er rimelig i pris vs det setup jeg har......
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Apr 2012 at 09:00
Så ville jeg købe en 2000kr´s DAC (TC BMC-2 eller den fra Hifiklubben) og sætte til expressen og videre til en forstærker. Hvad med en NAD? De giver god ydelse til prisen.
Back to Top
Snuden View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Apr 2012
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote Snuden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Apr 2012 at 17:38
Okay - se, så det nu jeg synes det bliver for omstændigt - kan man ikke få god lyd med en forstærker der måske var AirPlay kompatibel, således at man ikk skal tænde det ene og det andet når man vil høre musik? - og også slippe for flere forskellige enheder-....... Eller vil det så koste på lydkvaliteten ?

Det jeg har set på indtil videre er en pioneer Vsx 921 k - dog ved jeg ik hvorfor den er til stereo, men den er god i forhold til betjening - men hva synes i, i forhold til kvaliteten af lyde?
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Apr 2012 at 17:43
Grunden til at jeg nævner en separat DAC er at man så kan opgradere. Ellers laver Hegel en nice integreret forstærker med DAC til 7000 ca.
Lad os lige få et link til den Pioneer!
Back to Top
Snuden View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Apr 2012
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote Snuden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Apr 2012 at 17:47
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz