Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Energy Connoisseur C-4
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Energy Connoisseur C-4

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
Snuden View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Apr 2012
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote Snuden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Energy Connoisseur C-4
    Posted: 07 Apr 2012 at 21:43
Hey 


Jeg har overtaget disse (som jeg husker dem) yderst velspillende højtalere. Navnet er Energy Connoisseur C-4

Desværre er den ene diskant gået i stykker - 


Mit spørgsmål er derfor om der er nogen der kan hjælpe mig med at finde to nye diskanter der kan bruges istedet.(går ud fra at jeg skal skifte begge? således de spiller ens)

De er monteret med sådan en plastik "hætte" på bagsiden der er skruet fast med to vingemøtrikker til at holde den fast. Billede kan evt sendes... 

og på nettet står de som her:
Tweeter: 1 - 1" (25mm) Aluminium Dome/Cloth Suspension  


Samtidigt vil jeg høre om der er nogen der kan anbefale en forstærker til at trække dem - det er meinigen jeg vil bruge dem til at lytte til musik altså stereo kun. Og vil gerne have en så lille forstærker som muligt der er Iphone kompatibel på den ene eller anden måde



God påske!!


:-)

Mvh Jakob
Back to Top
Snuden View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Apr 2012
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote Snuden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Apr 2012 at 22:38
Man kan se spesifikationerne her http://membrane.com/wwnew/showroom/home/energy/c-series-specs.html
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2012 at 17:48
Hej.
 
Der findes nok af muligheder. Du bør nok overveje nogle ting.
 
Hvor meget kan det betale sig at smide efter nye tweetere.
Der skal laves filter til dem - så bør man også kigge på filteret til basserne.
Kan det nu betale sig at bruge de gamle basser, når man nu har investeret i nye tweetere og filterstumper. 
 
Sådan tænker jeg lidt ihf. Måske er det nogle gode enheder, men jeg ville nok finde ud af det.
Har selv købt nogle brugte SB 6" til 300 kr. til en 2-vejs, og de gør det udemærket. 
Back to Top
Snuden View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Apr 2012
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote Snuden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2012 at 18:12
Jeg går ikke så meget op i hvad de vil koste - bare maks 1000 stk. - men tænker at jeg gerne vil have et par der kan spille med de filtre der er i forvejen. Altså gøre det så let som muligt....

Derfor. - er der nogen der kan anbefale nogen diskanter der kan bruges?
Back to Top
ubl_ View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 56
  Quote ubl_ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2012 at 19:53
har du evt prøvet at hive fat i  http://www.energy-speakers.com/?

Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2012 at 20:45
Der er garanteret masser af diskanter der kan bruges uden modifikation af filteret. Måske bliver det ikke totalt i plet, men til at leve med - og man kan jo altid rode med filteret senere.

Du kan sagtens poste et billede af den afmonterede diskant - det vil gøre det meget nemmere for os at give et bud.
Og du er sikker på at filteret er OK? (prøv at sætte en anden diskant til og hør om den siger noget). 
Back to Top
Snuden View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Apr 2012
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote Snuden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2012 at 21:19
De hedder connoisseur C4 - så de er nr større end dem i anmeldelsen du ref til....

Filtret fejler intet- har jeg kontrolleret :) - det er fordi(tror jeg) at der er en lille unge der har haft fingeren inde og pille ved diskanten.....:/ derfor der er gået hul på den....

Jeg har også skrevet til Energy for et år siden og for en måned siden og igen i fredags... Svar intet hørt tilbage- så regner ik med at få svar derfra, desværre - havde ellers været klar det letteste.....

Hvordan vedhæfter jeg billeder her?

J
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2012 at 21:38
OK, så C-4, ikke 2, men samme type og design, ikke?

Billeder: Du svarer ikke med "quick reply" nederst, men med "post reply" + blå pil lige herunder. Der er et træ hvor du kan uploade billeder.

Det at membranen er perforeret skulle ikke gøre den stum.  
Back to Top
Snuden View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Apr 2012
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote Snuden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2012 at 22:19
Back to Top
Snuden View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 07 Apr 2012
Location: Denmark
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote Snuden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Apr 2012 at 22:20
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz