Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Fra 12 - 16
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Fra 12 - 16

 Post Reply Post Reply Page  <12345>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fra 12 - 16
    Posted: 03 Apr 2012 at 15:40
Ja du er bestemt ikke den eneste Tongue
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1512
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Apr 2012 at 20:36
Spændende! Min regnemaskine siger 240l afstemt til 20Hz giver -6dB ved 20Hz og blød bessel-lignende afrulning. Hvordan er det med dette kabinet?
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Apr 2012 at 23:49
Originally posted by Busk

Så er nummer 2 undervejs, og her i huset går vi ind for børnearbejde  :lol:

 

Og nu skal der loddes og så skal hjemmebiografen om kalibreres  8)
Husk lige at få knækten ud af kabinettet inden du monterer enheden LOL Det ser godt ud Busk, mindre kan jo ikke gøre det, vel Wink
Michael
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Apr 2012 at 06:55
Originally posted by felsby

Spændende! Min regnemaskine siger 240l afstemt til 20Hz giver -6dB ved 20Hz og blød bessel-lignende afrulning. Hvordan er det med dette kabinet?
Regnet med speakerbuilder pro, 160l med et q på 0,67 og -3dB ved 38hz og -6dB ved 30hz. Resten tager DSPen sig af så den kommer helt ned, og med et 1000ASP icepower modul til hver skal det nok sige noget Wink
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Apr 2012 at 06:59
Originally posted by m@dsen

Originally posted by Busk

Så er nummer 2 undervejs, og her i huset går vi ind for børnearbejde  :lol:

 

Og nu skal der loddes og så skal hjemmebiografen om kalibreres  8)
Husk lige at få knækten ud af kabinettet inden du monterer enheden LOL Det ser godt ud Busk, mindre kan jo ikke gøre det, vel Wink
Michael
Han er vel ude af kassen igen LOL
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1512
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Apr 2012 at 07:36
Originally posted by Busk

Originally posted by felsby

Spændende! Min regnemaskine siger 240l afstemt til 20Hz giver -6dB ved 20Hz og blød bessel-lignende afrulning. Hvordan er det med dette kabinet?
Regnet med speakerbuilder pro, 160l med et q på 0,67 og -3dB ved 38hz og -6dB ved 30hz. Resten tager DSPen sig af så den kommer helt ned, og med et 1000ASP icepower modul til hver skal det nok sige noget Wink
Selvfølgelig! Jeg må have set syner med portene. Helt klart den bedste løsning. Glæder mig til at høre din vurdering af dem...
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Apr 2012 at 07:48
Originally posted by felsby

Originally posted by Busk

Originally posted by felsby

Spændende! Min regnemaskine siger 240l afstemt til 20Hz giver -6dB ved 20Hz og blød bessel-lignende afrulning. Hvordan er det med dette kabinet?
Regnet med speakerbuilder pro, 160l med et q på 0,67 og -3dB ved 38hz og -6dB ved 30hz. Resten tager DSPen sig af så den kommer helt ned, og med et 1000ASP icepower modul til hver skal det nok sige noget Wink
Selvfølgelig! Jeg må have set syner med portene. Helt klart den bedste løsning. Glæder mig til at høre din vurdering af dem...
Portene va før med 12" i min vens bio, han har du 6stk seas 10" i lukket i hver side bag gardinet i sin hjemmebio, og så fik jeg kasserne tilbage og har så opgraderet dem til dette.


Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Apr 2012 at 14:10
Så er MINIdsp-en samlet i kasse, men jeg glad for jeg købte 2, da den ene har en fejl på usb indgangen og kan ikke bryges, men den anden virker uden probs.




Ja ærlig som jeg er, får i lige et billede af at det godt kan skride med hullerne når boret er sløvt og man ikke gider hente et nyt.



Så logges der huller til xlr stik.

Så skal der bare bores huller til at spænde xlr stikkene fast i.

Stik og board monteret. Fedt at de nu laver et xlr stik med usb, og man kan selv vende det alt efter om det er ind eller ud. Det 7polede xlr stik er til power. Boardet skal bare have et eller andet DC mellem 4,5-24vDC, eller kan drives af usb porten hvis computeren altid er sluttet til, og begge del kan være sluttet til samtidig uden problemer.


Plade spændt i kassen, så skal der lodes og skrues kabler på.


Så er alt kablet og klar til brug, så skal jeg bare lige finde en gammel strømforsyning mellem 4,5vdc og 24vdc og sætte et xlr stik på.

Alles done.
Så skal der programmers, der til har jeg købt deres 2way advanced program (10$).

Main layout i det plugin program der er købt til minidsp-en.

Så er den hævet de påkrævede 8db ved 20hs, så den går helt ned i kælderen  :D 

Har sat i highpass filter ved 16Hz så subberne ikke springer ud af kasserne hvis en film eller noget musik, skulle smide noget så dybt ud.

Når konen kommer jeg med sin windows 7 pc, så kan jeg måle med vores xtz udstyr, og så rette rummet ind.

Men lige nu går det fint med en tiesto koncert og nogen klip fra Ironman 2  :lol: . Man fornemmer fint den støre tyngde af de større membraner og så er der bare styr på dem i de lukkede kasser. Og med 2*1140w i røven så cykler de bare der ud af.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Apr 2012 at 14:11
Hold kæft det ser frækt ud Busk....!
Mvh.
Friman
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Apr 2012 at 14:13
Det gør du også Wink
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz