Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: SEAS W12CY001 Mini 2W
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SEAS W12CY001 Mini 2W

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
TJL3W View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 18 Apr 2009
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 29
  Quote TJL3W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SEAS W12CY001 Mini 2W
    Posted: 11 Jun 2009 at 21:59
Hej
 

Har fået samlet mig et par test Kabinetter, har lige prøvet at måle med justmls

Ser det her rigtigt ud.

 

 xt25:

 

 Busk "Hvor har du fundet den fine skabelon henne?"  klik på  Radius skabalon

vh

Svend

Back to Top
TJL3W View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 18 Apr 2009
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 29
  Quote TJL3W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jun 2009 at 20:50
Nu har jeg leget lidt mere, fik skruet lidt op for lyden, her er nummer 2 ser det bedre ud???.
Er der nogle der kan forklare phase'en for mig, please
xt25:
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Jun 2009 at 22:18
Hey,
 
Tror der er noget galt med ihvert faldet fasen. Især fra 2000Hz og op på begge målinger.
Frekvenskurven ser også anderledes ud end de XT25 jeg har målt. Den taber en del i toppen.
 
Har du kalibreret dit system? Nærfeltsmålinger er også nemmere at sammenligne med de opgivet af fabrikanten.


Edited by syncroniq - 12 Jun 2009 at 22:21
Back to Top
TJL3W View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 18 Apr 2009
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 29
  Quote TJL3W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jun 2009 at 00:14
Hej
 
Ja jeg har kalibreret JustMLS iflg. vejledningen...
 
Tror der er noget galt med ihvert faldet fasen. Især fra 2000Hz og op på begge målinger.
Hvordan ser man om fasen er rigtig???
 
Her er en ny måling uden smoothing, sample rate nu 48.000 før 44.100 og MLS lenght 32768
 
 
 
 
 
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jun 2009 at 01:04
Hey.. 
jeg skal også måle i 48khz i stedet for 44Khz når jeg måler med min bærbare. Hvis jeg måler i 44khz så får jeg også en ordentlig dyk omkring 13Khz og op
 
Hvis du har kaliberet inden du måler, og har en rimelig lineær mic. så tror jeg godt du kan regne med den frekvensmåling du har lavet.
 Når vi laver målinger og simulerer med dem, plejer vi ikke at udglatte kurven på nogen måde.
 
 
har du undersænket diskanten? Jeg synes at de xt25´ere jeg har arbejdet med, plejer at måle lidt mere lineært.
 
Mvh
 


Edited by Frost - 13 Jun 2009 at 01:07
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jun 2009 at 16:56
Hej,
 
Det er en god ide at køre 48 KHz samplefrekvens, da AC97 interfacet køre dette og man derfor up-/ned sampler til 48 KHz alt efter kilden. Det skal nævnes at AC97 specifikationen også dækker variabel samplefrekvens, men at det ikke altid er understøttet af PC hardwaren.
 
Mvh,
Senilix   
 
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jun 2009 at 17:25
jep og at windows XP´s egen interne mikser (Kmixer) også upsampler til 48Khz ligemeget hvilken samplerate man afspiller i sit lydprogram. dette er sku ikke skide smart lavet af MS, da det jo forringer lydkvaliteten. I vista er problemet der heldigvis ikke.
Til dem der hører musik fra windows xp burde prøve at læse lidt om bitperfect afspilning. der findes blandt andet et plugin til winamp der gør at man kører udenom windows mikseren.
Mvh
 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jun 2009 at 20:11
Ja man bruger bare kernel eller asio.
Back to Top
TJL3W View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 18 Apr 2009
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 29
  Quote TJL3W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jun 2009 at 21:08
Hej
 
Jeg bruger asio og vista:
 
Hvordan skal jeg juster gatening ("Length" på "Time domain") så den går så lavt som muligt unden at få rynker ??? :-)


Edited by TJL3W - 13 Jun 2009 at 21:17
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jun 2009 at 21:33
Det du har fået fat i der, ser mere rigtigt ud.

Du er selv inde på det, gateningen skal justeres præcist så lavt at man ikke får ripples på kurven. I CLIO kan man se i tidsdomænet præcis hvornår den første reflektion kommer og sætte gateningen lige før det, jeg ved ikke hvordan justMLS virker.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz