Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Speakers V.8.0
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Speakers V.8.0

 Post Reply Post Reply Page  <1 6789>
Author
Message Reverse Sort Order
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Speakers V.8.0
    Posted: 20 Mar 2012 at 20:14
Godt håndværk og spændende projekt :)
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2012 at 20:13
Ser rigtig flot ud - bliver spændende at følge.

Ikke så tit man ser 4 basser i en højttaler, sat i parallel / serie. Selvom det "kun" er en 5" kommer du jo op få et rimeligt stort membran areal med 4 enheder.
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2012 at 19:40
Originally posted by Mik112

Scanspeak guldet "12M" er i mine ører een af verdens bedste mellemtone højttalere, og den kører fint med deling ned til 600Hz uden problemer. Fantastisk enhed. Den coatede udgave er vanedannende Wink

Så sandt, så sandt....:)
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2012 at 19:39
Originally posted by chris-torb

Hey Friman

Det ser rigtig godt ud.

Lige et par spørgsmål

Vil du bibeholde intentionerne om en 3 vejs ht? Tænker bare, at 12M enheden vil få problemer med at dele væsentligt under 800 Hz, da lyden ned imod 4 x 15w måske vil komme til at lyde lidt tynd. Måske 2 stk skal dele op imod 12m' eren deromkring, og de 2 resterende kan dele lavere. I så fald er det vel en 3,5 vejs

Samtidig vil impedansen blive næsten umulig lav, med 4 x 15w i parallel. Eller er du ude i noget serie/parallel forbindelse med basserene?

Ihvertfald spændende projekt. Og er spændt på at følge processen.

Mvh
Chris-torb


Det bliver 3 vejs vil jeg mene, men der har jeg fuld tiltro til at Kappen nok skal få det til at fungere, og ja det bliver serie/parallel for at holde styr på impedansen.

Mht 12M så har jeg hørt den fungerer helt ned til 400Hz, og iøvrigt er enhederne generelt valgt udfra bedst mulige indbyrdes match. IMO en af verdens aller bedste mellemtoner, når den anvendes rigtigt....;)
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2012 at 19:32
Originally posted by ronnie rasmussen

ser fint ud
er det meningen at der skal være spånplade på siden og så kryds på front/bag/bund/top?
eller havde så planer om at bygge kabinet udenpå igen


Takker!

Der komer et lag spån på siderne af skellettet, og så et lag x-finer udenpå hele kabinettet...;)
Mvh.
Friman
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2012 at 19:17
Scanspeak guldet "12M" er i mine ører een af verdens bedste mellemtone højttalere, og den kører fint med deling ned til 600Hz uden problemer. Fantastisk enhed. Den coatede udgave er vanedannende Wink

Edited by Mik112 - 20 Mar 2012 at 19:23
Back to Top
chris-torb View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 105
  Quote chris-torb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2012 at 18:35
Hey Friman

Det ser rigtig godt ud.

Lige et par spørgsmål

Vil du bibeholde intentionerne om en 3 vejs ht? Tænker bare, at 12M enheden vil få problemer med at dele væsentligt under 800 Hz, da lyden ned imod 4 x 15w måske vil komme til at lyde lidt tynd. Måske 2 stk skal dele op imod 12m' eren deromkring, og de 2 resterende kan dele lavere. I så fald er det vel en 3,5 vejs

Samtidig vil impedansen blive næsten umulig lav, med 4 x 15w i parallel. Eller er du ude i noget serie/parallel forbindelse med basserene?

Ihvertfald spændende projekt. Og er spændt på at følge processen.

Mvh
Chris-torb

Edited by chris-torb - 20 Mar 2012 at 18:44
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2012 at 17:06
ser fint ud

er det meningen at der skal være spånplade på siden og så kryds på front/bag/bund/top?

eller havde så planer om at bygge kabinet udenpå igen
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2012 at 16:41
Det ser sgu godt ud Friman... Det kan ikke gå helt galt Cool
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mar 2012 at 14:08
Ja det giver nok det mest fredelige resultat, at dele i porten Smile

Jeg var dog nede og spørge i XL-byg i sidste uge. Og nu kan de ikke længere finde ud af at blande farve i køkkenbordsolie - mystisk. Sidste år fik jeg blandet lys kirsebær i olien. Men denne gang kunne jeg godt tænke mig en lidt mørkere glød. Måske jeg bare skal spørge i en anden butik, som ikke er i gang med bygge om LOL
Men hvis jeg kunne finde den bøtte jeg har fra sidste år, så kunne jeg måske bare give den nogle flere gange. Men det skal som du også skrive, lige testes først. Bor godt nok ikke sammen med nogen, men det svært at lave om, når først olien er suget ind i træet
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 6789>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz