Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 3-vejs SS/Wavecor
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


3-vejs SS/Wavecor

 Post Reply Post Reply Page  <1 5678>
Author
Message
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 3-vejs SS/Wavecor
    Posted: 18 Maj 2012 at 20:28
Originally posted by Busk

uhhh det spændende. glæder mig til mit system med groundsound. snakker en del og hsr leget med det sammen med digitalthor. Det virker skide godt.

Glæder mig også til at prøve at "lege" med det og høre forskellige setups.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maj 2012 at 10:10
Det er noget af en moppedreng sådan en Coolback :)
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maj 2012 at 15:27
Originally posted by morellen

Originally posted by Digital_thor

Originally posted by morellen

Originally posted by Digital_thor

Hvis du får spørgsmål til opsætning af GS-filtrene, eller noget i den stil. så siger du bare til. Har snart leget en del med mine Smile

Det gør jeg helt sikkert - så det lyder godt jeg kan bruge dig som livline Wink

Men glæder mig til at afprøve det.


Det fede, er også at man jo kan "lave" et filter og sende det med email. Hvis det "kager" fuldstændigt.
Men leg bare løs. Så længe du lige passer lidt på med volumen, indtil du er sikker på at du f.eks har lavet high-pass filter på diskanten. Wink

Regner med at test setup bliver med delefrekvens 600 og 3000 - begge delt med 24 db. Bare lige for at høre om det virker. Tror du ikke det er en ok start?
Men du kan nok godt være sikker på at svare på spørgsmål Wink


Jo det er ganske fine steder at dele. Din mellemtone er jo ikke så stor, så den vil klart spille bedst, hvis den ikke skal række så dybt. Mindre membranvandring skulle nemlig gerne give en mere klar mellemtone. Det er godt nok ren teori, men jeg syntes at kunne høre det samme i virkeligheden. Dine basser rækker jo også fint op til 600 hz uden ballade, så det er også fint. Diskanten er uden tvivl og glad for ikke at skulle gå dybere en 3Khz. Med 12M kan nemt hive den op til 3500 eller 4000 khz. Men det komme helt an på hvordan du syntes den spiller bedst. det har noget med balancen mellem, om man ønsker mere eller mindre "fylde" i dette område. Det gør en lille forskel, om det er en lille 1" metal dome, eller en 4" papmembran, som udfører arbejde Wink Men det kræver at man leget lidt med delingerne.... hvilket jo heldigvis er dejligt nemt med groundsound.
  Og med 24 db linkwitz riley, skulle du gerne opnå en fin balance imellem enhederne, så det er også top dollar Big smile
Hvis det skulle være nødvendigt at dele skarpere... så er det typisk mere for at dæmpe en grim pukkel længere oppe i frekvensområdet. Men det kan du faktisk også godt kontrollere med en parametric EQ. Men det er nok rigelig info indtil videre - glæd dig Big smile
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jul 2012 at 10:05
Så skete der lidt.

De blev malet, og jeg fik monteret enheder.

Mangler at programmere og montere coolback enhederne inden de spiller.

Et lille billede - dog taget med mobiltelefon


Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jul 2012 at 13:33
Ser sku godt ud Clap
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jul 2012 at 14:43
ser fint ud må jeg sige
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Svenskeren View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 22 Apr 2011
Location: Aigremont
Online Status: Offline
Posts: 383
  Quote Svenskeren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jul 2012 at 14:43

Jeg er jo stor fan at hjemmelavet der ser godt ud - og dine højttalere ser MEGET godt ud!!

Elsker de der fødder!
 
Hilsner


Edited by Svenskeren - 10 Jul 2012 at 14:48
Godt begyndt er halvt fuldendt!
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jul 2012 at 08:39
Mange tak for det.

Det er nu let at bruge det GroundSound...
Har bare lavet dele frekvenser ved 600 og 3000 for at prøve at spille... 4. ordens LR.
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jul 2012 at 22:50
Har fået kasserne til at spille - helt simpelt filter. Kan godt høre filteret ikke er optimalt, men de spiller.

Så nu skal de tunes lidt. Med øret til at starte med. 
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Jul 2012 at 15:38
Jeg må erkende at man kan se samlingerne selvom der er malet.

Har slebet og slebet og det har maleren også - hvad gør i??
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 5678>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz