Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 3-vejs SS/Wavecor
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


3-vejs SS/Wavecor

 Post Reply Post Reply Page  <1 45678>
Author
Message
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 3-vejs SS/Wavecor
    Posted: 09 Apr 2012 at 17:49
Nu har du jo lavet alt meget gennemført indtil nu.
Personligt ville jeg søge nogle nye bolte, der passer i enhederne - og som er sorte.
Det ser i min verden ikke pænt ud, når boltene stikker ud af enhederne - i længden tror jeg også det vil genere dit detalje-øje Smile

De høje bolte vil muligvis kunne ses på målingerne i de høje frekvenser.
Tvivler dog stærkt på, at du vil kunne høre forskellen mellem bolt/skrue typerne.




Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Apr 2012 at 18:03
Originally posted by morellen

Har fået slebet og spartlet noget, så det begynder at hjælpe på det... jeg syntes jeg snart kan se målet Tongue

Ville så montere enhederne, for at få en fornemmelse af det endelige resultat. Har købt indstiks gevind og maskinskruer, for at spare MDF´en for de måske mange af- og på monteringer af enheder.

Men ser så de maskinskruer jeg har købt har for stort hoved til at kunne gå i fordybningen i enheden.

Det ser sådan her ud:


Tror i de vil gøre noget ved lyden når de stritter så meget op? - og hvad med det visuelle, er det grimt? (er selvfølgelig en smagssag)

Ellers har jeg nogle ældre gipsskruer jeg tidligere har brugt - de er famlet sort, men mon ikke en sprit tusch kan gøre noget ved det.

Det ser sådan her ud:



Vil det være bedre?

Men så skåner jeg jo ikke MDF´en alligvel.
De ødelægger ikke noget, vil tro vi er ude på et så teoretisk plan at det absolut ikke har nogen betydning.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Apr 2012 at 18:16
Originally posted by Enthusiast

Nu har du jo lavet alt meget gennemført indtil nu.
Personligt ville jeg søge nogle nye bolte, der passer i enhederne - og som er sorte.
Det ser i min verden ikke pænt ud, når boltene stikker ud af enhederne - i længden tror jeg også det vil genere dit detalje-øje Smile

De høje bolte vil muligvis kunne ses på målingerne i de høje frekvenser.
Tvivler dog stærkt på, at du vil kunne høre forskellen mellem bolt/skrue typerne.

Tror også jeg vil være træt af at se på de stikker sådan ud - ikke kønt.

Det er bare ikke så mange steder jeg har fundet de skruer - i sorte. Mine lokale byggemarkeder har dem kun i "metal" farve... dvs sølvgrå.

De er kønnere end sådan en alm. kryds kærv skue.
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Apr 2012 at 18:17
Originally posted by Busk

 
De ødelægger ikke noget, vil tro vi er ude på et så teoretisk plan at det absolut ikke har nogen betydning.

Ok - mener bare jeg havde læst noget et sted med nogle målinger ... med og uden skrue hoveder der stak ud... måske jeg husker forkert.
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maj 2012 at 15:51
Efter lang tids stilstand er der endelig sket noget igen.

Et sæt Coolback II 600 har indfundet sig på adressen


Det er nogle gode solide plader Smile

Monteret på bagsiden af højtaleren



Er ved at kunne se målet nu.

Der er også kommet nogle plinte. Havde en ven - der havde en bekendt - der havde.... ja noget langt ud, men det korte er at der er blevet grov savet nogle plinte og boret nogle gevind huller i... så skal jeg selv file dem pæne i kanten og pudse dem.

Så skal der bores huller i bunden til plinterne, og så håber jeg på de kommer til maler i næste uge.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maj 2012 at 16:47
Hvis du får spørgsmål til opsætning af GS-filtrene, eller noget i den stil. så siger du bare til. Har snart leget en del med mine Smile
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maj 2012 at 17:35
Originally posted by Digital_thor

Hvis du får spørgsmål til opsætning af GS-filtrene, eller noget i den stil. så siger du bare til. Har snart leget en del med mine Smile

Det gør jeg helt sikkert - så det lyder godt jeg kan bruge dig som livline Wink

Men glæder mig til at afprøve det.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maj 2012 at 17:43
Originally posted by morellen

Originally posted by Digital_thor

Hvis du får spørgsmål til opsætning af GS-filtrene, eller noget i den stil. så siger du bare til. Har snart leget en del med mine Smile

Det gør jeg helt sikkert - så det lyder godt jeg kan bruge dig som livline Wink

Men glæder mig til at afprøve det.


Det fede, er også at man jo kan "lave" et filter og sende det med email. Hvis det "kager" fuldstændigt.
Men leg bare løs. Så længe du lige passer lidt på med volumen, indtil du er sikker på at du f.eks har lavet high-pass filter på diskanten. Wink
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maj 2012 at 18:48
uhhh det spændende. glæder mig til mit system med groundsound. snakker en del og hsr leget med det sammen med digitalthor. Det virker skide godt.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
morellen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 14 Aug 2011
Location: Aarhus
Online Status: Offline
Posts: 256
  Quote morellen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maj 2012 at 20:27
Originally posted by Digital_thor

Originally posted by morellen

Originally posted by Digital_thor

Hvis du får spørgsmål til opsætning af GS-filtrene, eller noget i den stil. så siger du bare til. Har snart leget en del med mine Smile

Det gør jeg helt sikkert - så det lyder godt jeg kan bruge dig som livline Wink

Men glæder mig til at afprøve det.


Det fede, er også at man jo kan "lave" et filter og sende det med email. Hvis det "kager" fuldstændigt.
Men leg bare løs. Så længe du lige passer lidt på med volumen, indtil du er sikker på at du f.eks har lavet high-pass filter på diskanten. Wink

Regner med at test setup bliver med delefrekvens 600 og 3000 - begge delt med 24 db. Bare lige for at høre om det virker. Tror du ikke det er en ok start?
Men du kan nok godt være sikker på at svare på spørgsmål Wink
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 45678>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz