Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Er de her deres penge værd?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Er de her deres penge værd?

 Post Reply Post Reply Page  <1 456
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Er de her deres penge værd?
    Posted: 28 Mar 2012 at 16:17
Jeg har desværre aldrig fået indblik i hvordan autocad virker, men det må være lækkert at kunne lave så fine tegninger. :)
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mar 2012 at 21:35
Man kan fint lave tegninger på papir, tankerne er jo de samme. Forskellen ligger udelukkende i presentationen. Ingen kan høre forskel på om højttaleren er kreeret på en 100 siders A4 blok til 5 kr. i Aldi, eller er kreeret i et prof. CAD program til 50000 :)
Men fint ser sidstnævnte ud, helt sikkert Smile
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mar 2012 at 23:49
Originally posted by Mik112

Man kan fint lave tegninger på papir, tankerne er jo de samme.
Nah, det gÃ¥r 10 gange hurtigere, og nye ideer og ændringer er lette at lave.
 
Hvis du stadig sælger dine enheder, sÃ¥ smid en pm. 
Back to Top
D A O View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Mar 2010
Location: Fredericia
Online Status: Offline
Posts: 129
  Quote D A O Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mar 2012 at 06:37
er der nogen der kan anbefale et CAD program der bare kan til højttaler ?

mvh Hans

Min Blog
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mar 2012 at 08:28
Originally posted by Mik112

Man kan fint lave tegninger på papir, tankerne er jo de samme. Forskellen ligger udelukkende i presentationen. Ingen kan høre forskel på om højttaleren er kreeret på en 100 siders A4 blok til 5 kr. i Aldi, eller er kreeret i et prof. CAD program til 50000 :)
Men fint ser sidstnævnte ud, helt sikkert Smile
Højttaleren bliver jo ikke bedre af at være tegnet digitalt, men det er unægteligt nemmere at lege med design, volumen, osv. når man gør det digitalt frem for med kniv og gaffel på gammeldags manér.
 
Jeg er så heldig at jeg også har mulighed for at plotte i relativt stor størrelse, og det kan være meget anvendeligt i byggeprocessen med et 1:1 snit af højttaleren, hvis den er lidt mere kompliceret end bare en firkantet kasse. Se iøvrigt mit nyeste igangværende projekt andet steds hér på sitet...
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mar 2012 at 08:34
Originally posted by D A O

er der nogen der kan anbefale et CAD program der bare kan til højttaler ?

Hmmm... Det kommer an på dit behov?
 
Hvis det er nok med 2D, og du ikke skal lege med visualisering og rendere flotte 3D skitser, så er sådan noget som AutoCad Light rigeligt fint. Det kan evt. bruges sammen med Google Sketch-up hvis du vil have en gratis 3D mulighed oveni hatten....Big smile
 
AutoCad er dog ikke gratis hvis du insisterer på at have licens til programmet...Embarrassed
 
Hvis det skal være det VILDESTE, så ved jeg at bla. Kim Neeper tegner i Rhino og renderer i Maxwell, og så kan du få noget fotorealistisk ud i den anden ende, som ser bedre ud end den kedelige grå virkelighed, men de programmer koster også lidt penge...Wink
Mvh.
Friman
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 15 Sep 2009
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 729
  Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mar 2012 at 08:36
@Mik112
 
Jeg springer fra mht. køb af enhederne, så du sælger bare til JAV hvis det ér. Jeg prøver med én aktiv og 2 slaver først, og så må jeg se om det rækker. Ellers må jeg ud og handle igen senere....Wink
Mvh.
Friman
Back to Top
Mik112 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 28 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 345
  Quote Mik112 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mar 2012 at 18:57
Originally posted by JAV

Originally posted by Mik112

Man kan fint lave tegninger på papir, tankerne er jo de samme.
Nah, det gÃ¥r 10 gange hurtigere, og nye ideer og ændringer er lette at lave.
 
Hvis du stadig sælger dine enheder, sÃ¥ smid en pm.
 
Helt klart. Men for mig er det ikke et must at have software til 30K for visuelt at  "designe"  1-2 stk. privat højttaler Ã¥rligt. Men supert i slutfasen, - det er det.
 
Ps. Har sendt dig en PM vedr. enheder.
Back to Top
BoXe View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 04 Jan 2014
Online Status: Offline
Posts: 7
  Quote BoXe Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jan 2014 at 20:33
Hvis nogen stadig kigger med her, kunne i måske være behjælpelige, og råde mig lidt
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=1350&title=frste-diy-projekt-lidt-sprgsml
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 456

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz