Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Min første diy højtaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Min første diy højtaler

 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 13>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Min første diy højtaler
    Posted: 09 Jul 2009 at 21:13
Hey,

Det er svært at sige hvad der er galt. Får du udslag nede i "Indput A" feltet? Og kommer det op i det grønne område? Har du kalibreret dit udstyr inden i måler?
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Jul 2009 at 21:15

alt det skulle være i orden, har som sagt lige målt et sæt tovejs til kontoret uden problemer. men skal man kalibrere hver gang man skal måle?

Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Jul 2009 at 21:22
Hey,

Nej det burde man ikke. 
Har madsen mulighed for at komme forbi med dem pÃ¥ torsdag i næste uge? SÃ¥ kunne vi kigge pÃ¥ det. Jeg kan tage min med sÃ¥ vi kan sammenligne. 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Jul 2009 at 23:03
Originally posted by syncroniq

Hey,

Nej det burde man ikke. 
Har madsen mulighed for at komme forbi med dem pÃ¥ torsdag i næste uge? SÃ¥ kunne vi kigge pÃ¥ det. Jeg kan tage min med sÃ¥ vi kan sammenligne. 
 
Jeg kan måske få tid til at afleverer dem til Busk i weekenden, hvis han er hjemme.
 
m@dsen
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jul 2009 at 07:51
Originally posted by m@dsen

Originally posted by syncroniq

Hey,

Nej det burde man ikke. 
Har madsen mulighed for at komme forbi med dem pÃ¥ torsdag i næste uge? SÃ¥ kunne vi kigge pÃ¥ det. Jeg kan tage min med sÃ¥ vi kan sammenligne. 
 
Jeg kan måske få tid til at afleverer dem til Busk i weekenden, hvis han er hjemme.
 
m@dsen
Det kan du sagtens M@adsen, er hjemme hele weekenden..
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jul 2009 at 08:25
Har lige hevet min kontor højttalere ned som har externt filter, så jeg lige kunne lave et par målinger. Har intet ændret i forhold til igår, men er nu klar over at jeg skal holde øje med fasen også. Det beklager jeg m@dsen, håber du har mod på en tur til, jeg har i hvert lært noget mere om at måle nu og hvad man skal holde øje med.
 
Her impedansen.
 
Og her elektrisk fase.
 
Det ser jo ud som det skal, så det undre mig lidt at det gik galt i går, har lavet målingerne på samme måde, igår sørgede jeg endda for at det var varmet grundigt op.
 
Nå men lektien lært, nu ved jeg hvad jeg skal holde øje med, træls med fejl men så længe man lærer.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jul 2009 at 09:28
Jeg har ikke selv tid til at komme ned i weekenden, heller ikke torsdag da jeg skal på job. Jeg tror jeg prøver at finde en i københavnsområdet der skal ned til dig torsdag, så kan han måske tage den med.
 
m@dsen
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jul 2009 at 09:34
Originally posted by m@dsen

Jeg har ikke selv tid til at komme ned i weekenden, heller ikke torsdag da jeg skal på job. Jeg tror jeg prøver at finde en i københavnsområdet der skal ned til dig torsdag, så kan han måske tage den med.
 
m@dsen
Helt i orden m@dsen
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Jul 2009 at 09:58
Jeg har gang i ham_den_lange, jeg ved ikke hvad vi bliver enige om endnu.
 
m@dsen
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jul 2009 at 09:38
Jeg sidder lige og tænker på om fejlen kan skyldes at dæmpningsmaterialer kortslutter terminalerne inde i højtaleren? Det kan jo tænkes at det er tilfældet.
 
m@dsen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz