Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Min første diy højtaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Min første diy højtaler

 Post Reply Post Reply Page  <12345 13>
Author
Message
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Min første diy højtaler
    Posted: 04 Maj 2009 at 13:40
Jeg har lige et par spørgsmål mht. måling af mine højtaler. Når jeg bruger JustMls skal den første måling laves med knappen SPL og den gemmes som **_mls.txt Og den anden måling skal laves med Z knappen, og gemmes som **_imp.txt. Er det rigtigt forstået?
 
m@dsen
Back to Top
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Maj 2009 at 14:16
Jo det lyder rigtigt.. Fordi så kan du importere målingerne ind i LSPcad.
Husk IKKE at flytte pÃ¥ mikrofonen nÃ¥r du mÃ¥ler pÃ¥ enhederne. Jeg laver altid alle SPL mÃ¥lingerne først for at være sikker pÃ¥ at jeg ikke rykker med højtaler og mic.
Mvh
 
 
 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maj 2009 at 07:31
Originally posted by Frost

Jo det lyder rigtigt.. Fordi så kan du importere målingerne ind i LSPcad.
Husk IKKE at flytte pÃ¥ mikrofonen nÃ¥r du mÃ¥ler pÃ¥ enhederne. Jeg laver altid alle SPL mÃ¥lingerne først for at være sikker pÃ¥ at jeg ikke rykker med højtaler og mic.
Mvh
 
 
 
 
Skal det forstås sådan, at du måler begge enheder i en 2-vejs højtaler fra samme sted? Jeg troede man skulle måle hver enhed i en lige linje fra microfonen og hen til enheden.
 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maj 2009 at 08:03
microfonen og højttaleren skal stå præcis samme sted under målingen. Flyttes en af delene, ændres afstanden og dermed også fasen. Mener også det fremgår af henriks guide.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maj 2009 at 09:28
Originally posted by kappen

microfonen og højttaleren skal stå præcis samme sted under målingen. Flyttes en af delene, ændres afstanden og dermed også fasen. Mener også det fremgår af henriks guide.
 
LOLEmbarrassed Ja det kan jeg da godt se nu, jeg kunne jo bare se ordentlig efter Confused
 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maj 2009 at 08:38
SÃ¥ har jeg fÃ¥et lagt noget finer pÃ¥ den ene. Jeg var nede hos Finerkontoret i mandags, der er godt nok meget at vælge imellem. Hvis man bor pÃ¥ i nærheden af Næstved, og skal bruge finer, skal man unde sig selv den tur, der er simpelthen alt inden for finer.
 
Nå, men her er lige et par billeder af den der er færdig.
 
 
 
 
 
Der er kirsebær finer. Jeg er lidt i tvivl hvilken behandling jeg skal give dem, skal det være olie eller voks eller skibslak.
Nu vare det ikke så længe, så kommer det svære, måling og delfilterne.
 
m@dsen
Back to Top
TJL3W View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 18 Apr 2009
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 29
  Quote TJL3W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maj 2009 at 09:56
Hej M@dsen
 
De er da bare blevet utrolige flotte, hvis de kommer til at spille som de ser ud, har du et par super højtaler.
 
vh.
Svend
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maj 2009 at 09:56
Det ser sku fint ud. Tillykke med dem.
Sig til hvis der er spørgsmål til målinger.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maj 2009 at 10:24
Ser rigtig godt ud, var det ikke svært at lægge fineren på der hvor du allrede havde lavet huller?
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maj 2009 at 12:16
Det ser godt ud Madsen Tongue Jeg har en gang lavet en ht med kirsebær og gav den lak, det fungerede fint. Olie kunne jeg ikke fÃ¥ noget spændende ud af. Selv om der var uv-filter i lakken, blev den dog noget mørkere/rødere med tiden. Det nemmeste og hurtigste er nok at give det en gang træ-voks.

... Mand, jeg tror sørme også jeg vil lave en 2-vejs. Og nu ser det ud til der bliver tid til det. Jeg har rodet mig ud i at skulle spille Bohemian Rhapsody på guitar + klaver (?) på søndag, så er i heftig træningslejr! Min HOLM-mic trænger til at blive brugt - den ligger indtil videre hen som en pinlig påmindelse om at den ikke er blevet brugt.




Edited by joesch - 07 Maj 2009 at 12:19
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz