Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Min første diy højtaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Min første diy højtaler

 Post Reply Post Reply Page  <1234 13>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Min første diy højtaler
    Posted: 08 Apr 2009 at 14:07
Originally posted by m@dsen

Jeg tænkete det nok,Geek det er sÃ¥ det jeg gør Thumbs%20Up Det bliver en 19mm og en 16mm.

m@dsen
Thumbs%20Up SÃ…DAN SKAL DET VÆRE M@DSEN Thumbs%20Up
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Apr 2009 at 08:29
SÃ¥ er der sket lidt igen Tongue Det gÃ¥r ikke sÃ¥ stærkt, det er jo første gang sÃ¥ jeg laver en del fejl, men lærer ogsÃ¥ meget undervejsEmbarrassed
Første forsøg med min nye overfræser, ups hvad skete der derShocked NÃ¥ skidt med det, jeg har et plastiktræ ude i haven.
 
 
Først skal der noget malertape på enheden, så kommer der ikke plastiktæ på kanten.
 
 
Og så på med noget plastikSmile
 
Så ser det sådan ud efter lidt slibning Big%20smile
 
Lige et billed af bagsiden.
 
Og indeni ser den sådan ud, der kommer også bitmuen på bagvæggen når jeg har fået lavet hul til basreflexrøret.
 
Det var så det, nu vare det ikke så længe, så skal jeg til at måle på den.
 
m@dsen
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Apr 2009 at 10:02
Lige et spørgsmål. Hvor stor betydning har det om enhederne er undersænket, eller ej?. Jeg spørger, fordi jeg har lidt problemer med den overfræser jeg har.
 
m@dsen
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Apr 2009 at 10:12
Originally posted by m@dsen

Lige et spørgsmål. Hvor stor betydning har det om enhederne er undersænket, eller ej?. Jeg spørger, fordi jeg har lidt problemer med den overfræser jeg har.
 
m@dsen


Med diskanten er det meget vigtigt, også at det er præcist, troels gravesen har lavet målinger af det som tydeligt understreger dette. mellemtonen er dog ikke så vigtig. faktisk tror jeg ikke det har nogen betydning for den overhovedet.

Hvordan laver du hullerne? Har du skruet en træplade under fræseren?
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Apr 2009 at 13:25
Jeg har ikke lavet en plade endnu, der var en adapter med i kassen til den overfræser til at lave runde huller, men den kan ikke lave huller under 15cm i diameter. Der er ikke andet for, end at komme igang med at lave en adapter sÃ¥ jeg kan fræse huller under de 15cm.
 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Apr 2009 at 11:37
Jeg er nu nået der til hvor der skal uld i den første kasse. Hvor meget skal der i? Det er det almennelige hvide uld jeg har.
 
m@dsen
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Apr 2009 at 12:48
Man skal da se hvordan den ser ud nu.
 
 
 
Sådan ser den der er klar til målling ud.
 
m@dsen
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Apr 2009 at 16:29
På alle sider bortset fra forpladen, 1 lag på siderne dobbelt på bagsiden, det skal sidde fast, og må ikke komme i nærheden af portåbningen.
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Apr 2009 at 21:31
Hej Madsen. SÃ¥ fik du endelig tæmmet den overfræser Smile Du har ellers ogsÃ¥ gjort det svært for dig sig med de bas-enheder. Skal der finér pÃ¥ fronten?

Jeg har lige fÃ¥et min mic fra Holm - nu med Cube-fix - sÃ¥ nu er det bare for os at kaste sig ud pÃ¥ det dybe vand. 
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Apr 2009 at 12:38
Originally posted by joesch

Hej Madsen. SÃ¥ fik du endelig tæmmet den overfræser Smile Du har ellers ogsÃ¥ gjort det svært for dig sig med de bas-enheder. Skal der finér pÃ¥ fronten?

Jeg har lige fÃ¥et min mic fra Holm - nu med Cube-fix - sÃ¥ nu er det bare for os at kaste sig ud pÃ¥ det dybe vand. 
 
Ja, der skal finér på, jeg kører på Finérkontoret i morgen. Du har ret i at det var svært med de basser, det bliver sidste gang jeg bruger dem, men det var nogle jeg havde liggende.
Jeg mangler kun et stativ til min microfon, jeg køber nok et idag.
 
m@dsen


Edited by m@dsen - 28 Apr 2009 at 12:39
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz