Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Min første diy højtaler
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Min første diy højtaler

 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 13>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Min første diy højtaler
    Posted: 18 Jul 2009 at 21:54
det gør jeg også, jeg sender i hvert fald en mail til torben.
Så må vi se hvad der sker.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2009 at 12:19
Du kan på impedanskurven se at du har et meget stort porttab, enten har du en utæthed eller noget dæmpemateriale som blokerer for porten, det bør du ihvertfald kigge nærmere på.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2009 at 12:35
Hvis i uploader målefilerne, vil jeg gerne se om jeg kan prøve at lave en udgave som gør det samme men med færre komponenter.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2009 at 16:24
Hvis du sender mig en PB med din e-mail, så sender jeg dig filerne kappen aka "knappen" LOL
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2009 at 17:04
Haha

Hvis du trykker på Post Reply er der faktisk en file upload knap, det kunne jo være at der var flere som var interesseret i at prøve kræfter med det, inkl madsen selv ;)
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2009 at 17:09
Den kender jeg godt, men jeg har uploadet så meget så jeg ikke har mere plads LOL
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2009 at 17:13
Ja sÃ¥ slipper jeg joikke uden om 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2009 at 17:44
uploads/3/madsen.zip

Til andre som kunne være interesseret.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2009 at 18:17






Her er et filter med lidt færre komponenter - Så bliver du heller ikke ruineret! samt uden sugekreds, jeg ville hellere leve med det peak du får ved 700-800Hz end jeg ville bruge en sugekreds, de ødelægger nemlig meget i tidsdomænet. Nu kan jeg ikke huske om målingen blev taget helt on-axis, men hvis den blev, vil du muligvis ikke have det peak - hvis det er opstået pga. kant-diffraktioner, hvis blot du lytter 10-20grader off-axis på den.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Jul 2009 at 18:21
Hov, jeg ved sørme ikke hvorfor lspcad har taget sådan nogle sjove komponentværdier. Udskift´med:
R1    2.200    Ohm
R2    1.800    Ohm
L1    0.180    mH
L2    3.300    mH
C1    15.000    uF
C2    12.000    uF

SÃ¥ passer det.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 13>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz