Forum Home Forum Home > Software > Målesoftware
  New Posts New Posts RSS Feed: HOLMImpulse
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


HOLMImpulse

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
TJL3W View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 18 Apr 2009
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 29
  Quote TJL3W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: HOLMImpulse
    Posted: 21 Maj 2009 at 13:44
Hej Thomas
 
Tusind tak for det hurtige svar, super cool Feature...
 
SmileSmileSmile
 
vh.
Svend
 
Back to Top
TJL3W View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 18 Apr 2009
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 29
  Quote TJL3W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2009 at 14:11
Hej alle
 
Har lige prøvet at eksportere den måling der følger med HOLMImpulse til LspCAD.
HOLMImpulse:
 
LspCAD:
Det ser da rigtigt ud eller hvad Smile
 
Vh.
Svend


Edited by TJL3W - 22 Maj 2009 at 14:28
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2009 at 15:12
Hej Svend, jeg skulle lige til at forfatte en post til Thomas. Det vil så også blive mit forsøg på et svar til dig.

Jeg synes stadig, det må give problemer at bruge HOLMimpulse. Nu har du målt bas, men når du laver en ny måling af først en mellemtone og siden en diskant får du jo yderligere to forløb, der ligeledes er organiseret omkring 0 db. Hvordan skal man så tilpasse dem i niveau? Det vil faktisk se rigtigt ud fra starten.



(...men det er det bare ikke)


Back to Top
HOLM Acoustics View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 11 Mar 2009
Location: Copenhagen
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote HOLM Acoustics Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2009 at 15:50
Hej Svend: Umiddelbart ser dit export fint ud, men der er problemer med data for fase over 500 Hz! Jeg ville prøve igen med Frequency range for export sat custom 10Hz til 500Hz.
.
Hej Joel: Når du laver en måling ender den på ca. 0dB i grafen. Under [measure] knappen ses en værdi for målingens absolutte dB forskydelse. Ved at gøre det på den måde kan man straks se hvordan de enkelte enheder kan komme til at summere hvis man implementerer de samme absolutte dB forskydninger i sit delefilter. Man skal selvfølgelig måle på samme afstand, på hver enhed, for at det virker. På den anden side kan man flytte frem og tilbage på sine målemikrofon uden at skulle skrue tilsvarende op og ned på volumen ved hvert mikrofon flytning... Jeg håber du kan vende dig til det? Skal jeg lave en feature request hos Ask på tilvalg af absolut dB niveau direkte i grafen?
 
Tip: slå Check for update at startup til under Help, så er du altid opdateret!
 
m.v.h.
Thomas


Edited by HOLM Acoustics - 22 Maj 2009 at 15:52
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2009 at 16:16
Hej Thomas

Jeg forstår, hvad du siger! Hm... det kunne være jeg skulle prøve at se om det funker i praksis. Jeg er ikke helt overbevist om, at jeg har nok erfaring til at kunne se på to enheders forløb om de summerer. Der er måske en anden mulighed: Jeg har aldrig været godt til sådan noget regneark, men egentlig kunne jeg vel smide tallene i et regneark - addere med den værdi HOLMimpulse spytter ud ... et voila!

Det er jo heller ikke Jeres problem om programmet fungerer til vores formål og jeg kan ikke se, I har brug for absolut dB. Men måske er der andre Speakerbuildere, der er med på at "sende hatten rundt", så vi kan få en custom version af programmet Smile

Godt at se, at I opdaterer flittigt! Desværre kører programmet på min bærbare, jeg med overlæg valgte ikke skulle kunne gå på nettet. Hvilket nok var lidt dumt, men men nu har jeg lært at gå forbi hjemmesiden og tjekke for opdateringer.
Back to Top
HOLM Acoustics View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 11 Mar 2009
Location: Copenhagen
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote HOLM Acoustics Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2009 at 16:34

Jeg skriver: Kan komme til at summere.. Det skal tolkes sådan at der er et godt og fladt overlap mellem de enheder der skal delfiltreres imellem. Der er ingen grund til at proppe noget i regneark, hvis du vil forskyde en kurve, grafisk, gøres dette under options for målingen...

Vi laver under ingen omstændigheder custom versioner, men indfører gerne en feature når den efterspørges, og vi finder den fornuftig :-D
 
Hmm.. du er ikke på nettet med din bærbare, får du ikke en masse problemer med opdateringer af windows og alt det skidt? Måske derfor du havde problemer med HI brugergrænsefladen?
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2009 at 17:01
Husk nu at man ikke bør flytte mikrofonen imellem hver måling af enheder, og at gateningen skal være ens for hver måling. Ellers virker LspCAD ikke. Læs min guide til LspCAD og CLIO herinde.

Er det ikke noget med at Holm auto gater? Det må det ikke hvis i skal bruge målingerne til lspcad. Husk det.
Back to Top
HOLM Acoustics View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 11 Mar 2009
Location: Copenhagen
Online Status: Offline
Posts: 13
  Quote HOLM Acoustics Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2009 at 17:23
Man kan bare rette på gatingen i tidsvinduet hvis man ikke er tilfreds med auto gatingen. Tag fat i den stiplede linie efter hovedimpulsen og træk den ud til hvad du mener er første reflektion. Man kan under Analyze "Dublicate Window from A to B" eller "Dublicate Window from A to B & C". og derved få samme gating i alle målinger.

Edited by HOLM Acoustics - 22 Maj 2009 at 17:23
Back to Top
TJL3W View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 18 Apr 2009
Location: Helsingør
Online Status: Offline
Posts: 29
  Quote TJL3W Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maj 2009 at 19:45
Hej igen
 
Ser det her bedre ud
Vh.
Svend


Edited by TJL3W - 22 Maj 2009 at 23:52
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maj 2009 at 00:55
Hvis der måles med minimum fase, burde forskellig gatening og placering af microfonen ikke have nogen betydning.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz