Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: MTM. Audio Technology. (R1/R2)
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


MTM. Audio Technology. (R1/R2)

 Post Reply Post Reply Page  <1 678910>
Author
Message
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MTM. Audio Technology. (R1/R2)
    Posted: 04 Jun 2012 at 21:51
Hej Søren
dac er faktisk færdigsamlet--der er kun nogle små trafoer man skal lodde på---men strømforsyning er meget vigtig--der er meget stor lydforskel på diverse udgaver af strømforsyninger
disse kulfiber membraner, er det nogle som Rockport selv kommer med ??
den mellemtone du bruger fra AT er det den udgave som er en decideret mellemtone ?
har hørt noget om at der kommer sådan en udgave i min størrelse--men der går vist en rum tid endnu
hvad synes du du mangler ved dine AT mellemtoner ?
Det Rørtrin som jeg vil prøve er ikke den de viser (er alt for dyr )--der er flere muligheder ,men vil nok selv bygge en
mvh Bjarne
mvh Bjarne
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2012 at 22:23
Hej Bjarne.

Ok så lyder det mere tilnærmeligt at give sig i kast med sådan en dac. hvad kan man bygge sådan en for !.
De enheder Rockport bruger er faktisk AT enheder med deres egen membraner. Per laver dem for dem og som sagt er det kun membranen der ikke er fra AT selv (så vidt jeg er ved). Mine mellemtoner er rigtigt nok dem der er "mellemtoner" med det kantophæng formet med hensigt på kun ar spille mellemtone og fx. lime filt helt tæt på enheden (Duelund). Jeg synes en gang i mellem mine AT mellemtoner kan virke en anelse skinger i det! Det er slet ikke ved alle forstærker og i alle sammenhænge, men det er dog noget jeg har lagt mærke til.. Måske skal de bare have den helt rigtige kombo af kilde og effekt.!  

Hatten af for folk der selv bygger rørtrin mm. 

Mvh. Søren.
fint skal det være..
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jun 2012 at 05:16
Hej
Har også oplevet det med en skinger øvre mellemtone--men ikke på alle musik stykker,
nå arbejdet venter, vender tilbage
mvh Bjarne
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jun 2012 at 15:12
Hej Bjarne.

Puha du skal tideligt op og på arbejde. Ja jeg kan ikke lige finde ud af hvad der er med AT mellemtoner, lige nu i den konstellation af forstærker mm. jeg har, er det faktisk slet ikke slemt! Tror det er vigtigt at matche forstærkere rigtigt med AT.

Mvh. Søren.
fint skal det være..
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jun 2012 at 16:43
Hej Søren
Vil tro min dac har kostet omk 6000kr
Du har ret med hensyn til grej foran AT mellem,,men delefrekvens har også noget at sige--gad vide om den bryder op ved bestemte frekvenser,.eller begynder at råbe, når den bliver udsat for disse frekvenser...har du hørt det på andre enheder ?
mvh Bjarne
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jun 2012 at 18:23
Hej Bjarne.

Ja mon ikke de fleste membraner bryder op i højere eller mindre grad! Måske er det mest måden de gør det på, der afgørende for resultatet. Måske har du ret i forhold delefrekvens.. selvom de på papiret kan deles ret højt oppe, tror jeg de har bedst af ikke at skulle yde til maks, eller tæt på maks grænsen. Det gælder vel i virkeligheden for alle enheder! Jeg har ikke hørt lige netop det (skinger øvre mellemtone) på andre enheder, men nu har jeg heller ikke bygget andet end et par højttalere. Jeg kunne godt tænke mig at høre din dac, det kunne være fint at bygge sin egen dac på et tidspunkt.

Mvh. Søren.
fint skal det være..
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jun 2012 at 20:08
Hej Søren
vi kan godt finde ud af en lyt på dac---lige nu har jeg ingen musik ,da min Tram pre er under ombygningTongue  er ved at bygge en ny heater supply--det tager godt nok længere tid end planlagt--men er spændt på om det giver bedre lyd
Har du Accuton enhederne hjemme ?
mvh Bjarne
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jun 2012 at 20:39
Hej Torben.

Super vil gerne lytte til Dac'en ved lejlighed. Nej har ike fået Accuton hjem endnu, men de burde være lige på trapperne. De kommer fra en forhandler i Tyskland og han god, det er slet ikke det! Han er bare så langsom med alt. Spændende med forforstærkeren. Foresten kan du ikke sende et billede af specielt dine Ht, men også gerne af dac. mm.

Mvh. Søren.
fint skal det være..
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jun 2012 at 20:44
Hej Søren
skal se om jeg kan få taget nogle billeder---skal se om jeg kan få dem krympet så de kan oploades
er der et link til Accuton ?

mvh Bjarne
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Jun 2012 at 22:09
Hej Torben. 

Nu er det jo slet ikke sikkert at det samlede resultat bliver synderligt bedre, bare fordi købelysten kortvarigt har forgrebet sig i mit sind og jeg nu får en andre mellemtone end AT. Faktisk synes jeg nogle gange jeg oplever at høre "forskel" på ændringer i et setup, en Ht, eller hvad det nu kan være, men at forskellen nogle gange bare er en anden lyd, men ikke nødvendigvis en bedre lyd. " Kan du høre forskel" ja men jeg ved ikke lige om det er godt eller skidt.! Uha hvor jeg øvler.. må hellere stoppe og høre lidt musik istedet, for at for at kloge mig.Smile




Edited by Sorenotzen - 05 Jun 2012 at 22:10
fint skal det være..
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz