Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: MTM. Audio Technology. (R1/R2)
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


MTM. Audio Technology. (R1/R2)

 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 10>
Author
Message
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: MTM. Audio Technology. (R1/R2)
    Posted: 27 Maj 2012 at 16:59
Hejsa
Er sikker på du bliver super tilfreds med dine Berylium diskanter...bliver dit filter tilpasset til dem ,er der ingen fare for hidsig lyd. De spiller simpelthen så godt
mvh Bjarne
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maj 2012 at 17:00
kaffe?????
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maj 2012 at 20:17
Tubeman. Det er jeg glad for at høre. Mit delefilter er digitalt, så jeg kan på mange måder lave det som jeg vil og eksperimentere mig frem.

Ronnie. Kaffe jo da, men jeg skal lige ha det helt op og køre inden :-).

Mvh. Søren.
fint skal det være..
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2012 at 10:01
Så er der lige et par billeder 



uploads/142/foto-33.JPG

Nu spiller det.. Jeg bruger aktiv deling (DEQX HDP 3) og deler pt. ved 250 Hz. og 2.0 Khz. lige nu er det kun to Holfi 3S (tre kanals effekter), en til hver side og det lyder ok. På sigt kommer der Ice i bunden og rør i toppen/mellemtonen.  

Tubeman (Bjarne) Nu har jeg kun fået lyttet meget lidt, men tør da godt sige at den berylliumsdiskant, slet slet ikke er hård :-). 

Mvh. Søren


Edited by Sorenotzen - 04 Jun 2012 at 10:23
fint skal det være..
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2012 at 13:46
nemlig---en super diskant--deler også selv ved 2khz--der spiller den også godt
mvh Bjarne
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2012 at 13:53
Tubeman / Bjarne. Ja tror det er en diskant der bliver et godt stykke tid. Hvad har su selv af udstyr! Nu gætter jeg bare helt vildt, men har du fx. en rørforstærker, eller to ? :-)

Mvh. Søren
fint skal det være..
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2012 at 16:39
Hej Søren
mit anlæg---
Denon 3930 dvd med newclassd clock..bruger kun digital output
Dac en Amerikansk selvbyg med Newclassd Gold pre som output--(skal prøve med rør )
Tram 2 tube pre--også selvbyg--fra Diyhifisupply--en super forforstærker--(specielt til prisen )
Gryphon Encore effekt trin
selvbyg højtaler----berylium diskant---18h AT mellemtone kapton---10tommer AT bas med sandwich membran-
mvh Bjarne
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2012 at 16:58
Hej Bjarne. Ok det lader da sandelig til at være et rigtig lækket setup. Den diy dac lyder spændende. den vil jeg meget gerne høre mere om.! Encore puh, det er vist noget af en udskrivning, men uha den ser dejlig ud og lyder sikkert lige sådan. Ht. Er ikke langt fra mine Ht. Jeg vil prøve en flok Accuton mellemtoner, som jeg har hørt godt om, men nu må vi se.

Mvh. Søren.
fint skal det være..
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2012 at 17:08
Hej Søren
er faktisk meget spændt på hvordan de Accuton enheder vil lyde--gætter på de lyder en del anderledes end AT enheder--kunne forresten ikke få mine mellemtoner til at fungere med en alm 12db afskæring opad--derimod virker en spole og en sugekreds rigtig godt
mvh Bjarne
Back to Top
Sorenotzen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 16 Maj 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 107
  Quote Sorenotzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Jun 2012 at 21:05
Hej Bjarne. 

Det ser spændende ud med den Dac.. Er det så "rørdelen" du går efter nu! Hvis man selv skal lodde alle komponenter, på hver enkel modul, må jeg nok selv melde fra i forhold til byggeformåen.. men godt ser det ud. Hvordan lyder den Dac så.! I forhold til Accuton, er jeg også ret sikker på, lyden er noget anderledes og måske til det bedre.. egentlig ville jeg nok helst AT, med kulfiber membraner (læs Rockport), men det er ikke desværre ikke muligt, mig bekendt.. Ang. Filter. Jeg er sikker på det filter Per har hjulpet mig med at lave er rigtig godt filter, jeg er blot helt gået væk fra passiv deling, fordi jeg synes aktiv deling giver lidt flere muligheder, selvom med den rigtige effektforstærker ( fx. Gryphon Encore) eller noget i den dur, er et pasivt filter, slet ikke at foragte. Men lige gælder det aktivt, for mit vedkommende, så hvis nogen står og mangler, nogle komponenter, er de til salg, for en rimelig pris.

Mvh. Søren. 


Edited by Sorenotzen - 04 Jun 2012 at 21:13
fint skal det være..
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz