Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Satori mellemtone
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Satori mellemtone

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Satori mellemtone
    Posted: 10 Mar 2012 at 12:00
Hej
er stødt på problem med at få lyden nedad til bassen. til at være på samme niveau .som min AT mellemtone----er bange for at forskellen i følsomhed på de 2 enheder er noget af årsagen--(mellem 2 og 3 db forskel )opad er sammenhængen meget bedre----det ses ikke så meget på måling ,,men viser sig at være lydmæssigt et større problem ..end først oplevet---(lyden på enheden er stadig top top )

kan blive nød til at sælge dem og evt se om en 4 ohms udgave vil give et løft nedad---
Back to Top
Kimschips View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 16 Dec 2008
Location: 4700
Online Status: Offline
Posts: 53
  Quote Kimschips Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2012 at 12:23
Det lyder ikke godt, men måske er det et spørgsmål om at tilpasse delefilteret til enhederne?

Kan Satori enheden fås i 4ohm?

Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2012 at 12:31
har prøvet en del ting men kom ikke i mål--har noget at gøre med, at mine højtalere har altid spillet med stor lyd nedad---nedre mellem og bas---øvre mellem ikke perfekt--(der er satori super )men helheden er bedre med AT---(rumfang og alt andet er lavet til AT enheder )---lige nu fås satori ikke i 4 ohm----men til normale enheder vil følsomheden sikkert også være ok---
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2012 at 14:40
i dit i mellemtone filerkredsen, der skla du bytte om på høj og lav pass delene, du har en svingningskreds imellem enhedens svingspole og din parrallel kondensator

jeg har prøvet i mit eget filter at der lavede nogle grimme ting i mellemtonen, og måske lige smide en modstand i serie med din kondensator i dit bundfilter
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2012 at 15:49
har prøvet at simulere den ombytning--du omtaler--det giver lidt ændrede komponenter---har også prøvet 6 db afskæring--ikke så godt resultat--det bruger min AT op og ned--har også prøvet med modstande i serie--det gør lyden mere tynd--det der nok gør problemet værre---mine højtalere får hjælp af en hjørne placering--ikke optimalt--men er stuens pt eneste mulighed--
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mar 2012 at 18:03
det kan godt ske at der ikke sker den store foreskel i lsp cad, men det gør der altså lydmæssigt, prøv det
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz