Forum Home Forum Home > Brancheområde > RABU-Acoustics
  New Posts New Posts RSS Feed: SB Acoustics – Satori 6.5” 8 ohm NU PÅ LAGER!
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login

SB Acoustics – Satori 6.5” 8 ohm NU PÅ LAGER!

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB Acoustics – Satori 6.5” 8 ohm NU PÅ LAGER!
    Posted: 12 Jan 2012 at 20:54

SB Acoustics – Satori 6.5” 8 ohm NU PÅ LAGER Thumbs Up

Så er den længeventede Bas/mellemtoneenhed endelig på lager.

Vi, Rabu Acoustics er stolte af at kunne levere, hvad vi tror på, er noget af det ypperste inden for elektrodynamiske højttalerenheder til brug i high-end hifihøjttalere. Til det formål mener vi ikke, at der på nuværende tidspunkt findes et bedre bud. Mange højttalerenheder besidder få eller flere vigtige egenskaber, men denne er en af de få enheder, som besidder samtlige af de vigtige egenskaber som en god højttalerenhed bør. Enheden er det absolut ypperste på markedet!

Enheden besidder et avanceret neodymium magnetsystem med ekstrem høj jernmætning samt magnetisk og induktiv kontrolleret symmetri. Enheden er bagtil meget åben og kobler derfor perfekt, til det kammer hvori den er placeret, uden kompression og lignende fænomener. Den besidder desuden en nyudviklet centreringsskive som er de traditionelle langt overlegen. Bemærk den meget lave membranvægt i sammenhold med den lave resonansfrekvens.

Vi forventer at denne enhed i fremtiden vil komme til at sætte nye standarder for bas og mellemtone gengivelse i 2, 2½ og 3vejs højttalere.

Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group

Online Status: Offline
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Jan 2012 at 13:23
Hey,

Hold da op. Jeg glæder mig til at se konstruktioner med den enhed.
Jeg har selv en tegning klar til en 2½ vejs med enheden, nu mangler jeg bare enheder... LOL. (Tegninger er dejlig billige).

Noget nyt om Satori diskanten? Syntes den forsvandt fra sb's webside.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Jan 2012 at 13:31
Jeps. Det gør jeg også.

Man kan lave en FED 2½ vejs med dem.

Ang. Status på diskanten er USXX nok den rette mand at spørge, vi har ikke mulighed for at få dem hjem endnu.
Back to Top
mebbesen73 View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote mebbesen73 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Jan 2012 at 23:21
Kappen, Går og overvejer en 3 vejs med disse, men hvilken diskant og mellemtone enhed ville du vælge til disse ??

Mvh Martin
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jan 2012 at 08:20
Originally posted by mebbesen73

Kappen, Går og overvejer en 3 vejs med disse, men hvilken diskant og mellemtone enhed ville du vælge til disse ??

Hej.

Altså Satorien er i sig selv er jo en fremragende mellemtone, der er jo også derfor at den har mine varmeste anbefalinger i en 2½ vejs konstruktion. Man kan selvfølgelig også sagtens bruge den udelukkende til bas, hvis man har meget store krav til kvaliteten af denne.

Til diskant kan jeg anbefale SB 29RDC, den er fremragende og tag ikke fejl af at den er forholdsvis billig, for den giver diskanter til 3-4gange dens pris problemer.
Back to Top
Enthusiast
Enthusiast

Quote mebbesen73 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jan 2012 at 10:17
Hej Kappen,

Så du ville måske vælge at lave en 3-vejs med 3 santori enheder og sb29 som diskant ??

Hvor ville man vælge at dele frekvensen med denne bestykning??

Mvh Martin
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jan 2012 at 16:59
Hej igen.

Det kunne man godt. Det ville nok være nemmest at bruge 4ohms udgaven (ikke udkommet endnu) i sådan en konfiguration, hvis man vil køre med alm. parallel filtre ren og skær af hensyn til impedans og følsomhedstilpasning.

Enhederne har et minimum af modulationsforvrængning, det er en af de ting som adskiller disse fra billigere enheder. Det er netop en af de ting som man betaler for og derfor mener jeg også at man kan lave en 2½vejs med disse (jeg ved at jeg gentager mig selv) Som er fuldt på højde med en 3 vejs version. Man sparer bare en ekstra enhed, et kammer i kabinettet, samt de store og dyre filterkomponenter til deling i bassen.
Back to Top
Enthusiast
Enthusiast

Quote mebbesen73 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Jan 2012 at 21:42
hej igen,

Det Kunne der jo være noget om, vil jeg da lige overveje en gang mere om det evt skal være en 2½ vejs.
Men tak for info Smile

Mvh Martin
Back to Top
friman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast

Quote friman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Feb 2012 at 10:37
Hvad skal man regne med at give den af liter i en 2 vejs stander?

Går udfra den skal være portet?
Mvh.
Friman
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Feb 2012 at 10:43
Det skal selvfølgelig være portet.

Jeg ville nok smide sådan en i noget der ligner 19L tunet til ~32Hz. Til en 2 vejs, kunne man overveje at vente på 4 ohm's udgaven, dens følsomhed er noget bedre tilpasset til dette.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz