Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: Finér - hvor?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Finér - hvor?

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Sune K View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 29 Dec 2011
Online Status: Offline
Posts: 76
  Quote Sune K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Finér - hvor?
    Posted: 29 Dec 2011 at 22:26
Hej,

Jeg skriver fordi jeg snarligt skal have konstrueret en center højtaler, som skal afsluttes med finér i kirsebær og lak - men hvor erhverves fineren nu om dage?

Kan huske Jumon-Audio.dk havde noget med papirbagside. Fantastisk nemt at arbejde med? Kan det evt. købes i Tyskland billigere?
--
Sune K
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 623
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Dec 2011 at 23:20
Sidst jeg byggede. så lavede jeg en komposit. Dvs jeg lavede en MDF inderkasser. Og limede et tyndere lag finsk birkefiner uden på i lidt overstørrelse. så kunne jeg fræse det til, så samlinger blev pæne. og derefter købte jeg noget køkkenbords-olie med kirsebær farve i XL-byg.
SÃ¥ ved jeg ikke lige hvad man gør med lak. sÃ¥ kan du vist bruge bejse, med kirsebærfarve. og sÃ¥ lakere bag efter. Men det er lidt mere svært at fÃ¥ helt pænt. Men kan bestemt lade sig gøre med lidt øvelse Smile
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Dec 2011 at 23:31

Ja, Tyskland ville være go' idé. Der er rigtig meget at spare ved finér - ihf. i forhold til de danske firmaer jeg kontaktede.

Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Dec 2011 at 23:57
Der er også finerkontoret.dk
 
Michael
Back to Top
Sune K View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 29 Dec 2011
Online Status: Offline
Posts: 76
  Quote Sune K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2011 at 20:41
Originally posted by JAV

Ja, Tyskland ville være go' idé. Der er rigtig meget at spare ved finér - ihf. i forhold til de danske firmaer jeg kontaktede.


Lyder som du har lidt erfaring med at handle finér i det tyske - hvor handlede du?
--
Sune K
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Dec 2011 at 20:48
Jeg handler ved Kelomarkt i Achtrup. De har rimelig stort udvalg.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz