Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Custom DIY Studio Monitors
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Custom DIY Studio Monitors

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
Skjold View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 27 Dec 2011
Online Status: Offline
Posts: 26
  Quote Skjold Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Custom DIY Studio Monitors
    Posted: 28 Dec 2011 at 16:52
Hej Speakerbuilder.dk
 
Blot en lille ide :
 
 
Jeg er nybegynder inden for DIY speaker builder området og har derfor et par spørgsmål.
 
Er der nogen her inde der ved hvor man kan få hjælp med kabinet bygning, evt, en dygtig snedker ?
 
Kom endelig med kritik og forslag til designet.  
 
God jul og godt nytår Geek


Edited by Skjold - 08 Aug 2012 at 17:24
Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Dec 2011 at 22:08
Ambitiøst projekt.
Der er dog et par småting, som ikke er optimale.
At dele en 26W/8861T00 ved 500 Hz kræver lidt mere end 24 dB/oct. Enheden har en ret kraftig kant-resonans ved 600 Hz, som du skal haver undertrykt, hvis du vil undgå forvrængning.
Mellemtone enheden er ikke det bedste valg, hvis den skal klare så stort et arbejdsområde. Prøv at tage et kig på 15M/4624G00 istedet. Hvis det er en dome-mellemtone du vil have, tror jeg i første omgang, du skal finde en anden basenhed.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Dec 2011 at 01:02