Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Aktive deling.
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Aktive deling.

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Aktive deling.
    Posted: 16 Dec 2011 at 19:23
Hej folkens og glædelig jul.

Jeg har siddet og kigget en del på Ground Sound coolback 600, men findes der ikke andre lidt billigere løsninger, når der snakkes om aktiv deling?
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Dec 2011 at 20:11
Jeg sidder for tiden og leder efter noget freeware software til realtime foldning (gange overføringsfunktioner sammen i tidsdomænet) af signaler til implementering af FIR filtre på en PC, men det lader til at der kun at der findes den slags til linux.

Så hvis der er nogle der kender til sådan en løsning, eller måske bare en billigt stykke software der kan folde (convolve) var det jo en mulighed.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Dec 2011 at 21:17

Hej.

Hvilken højttaler er der tale om ?
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Dec 2011 at 21:21
Spørger du mig?

Så er den ikke bygget endnu, men det bliver en 2 vejs med Satori og waveguide.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Dec 2011 at 23:56
Det var faktisk til Boberik :)
 
Mht. dit projekt, så har du desværre ret i at filtersoftwarer til concolver PC'er kører stortset kun med Linux - af hvad jeg ved.
Jeg har fået demonstreret et setup der kørte med Acourate. Det er dog ikke freeware. 
Nogle convolver PC'er døjer med et delay den laver, når den skal sample signalet fra ananlog/digitalt frem og tilbage. Hvis man har delay på 2-300ms er det super træls at se film.
På grund "internal interference" med et internt lydkort - den konstante "summen" - vil jeg helt klart bruge usb-lydkort.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Dec 2011 at 00:19
Originally posted by JAV

Det var faktisk til Boberik :)
 
Mht. dit projekt, så har du desværre ret i at filtersoftwarer til concolver PC'er kører stortset kun med Linux - af hvad jeg ved.
Jeg har fået demonstreret et setup der kørte med Acourate. Det er dog ikke freeware. 
Nogle convolver PC'er døjer med et delay den laver, når den skal sample signalet fra ananlog/digitalt frem og tilbage. Hvis man har delay på 2-300ms er det super træls at se film.
På grund "internal interference" med et internt lydkort - den konstante "summen" - vil jeg helt klart bruge usb-lydkort.

Det burde være muligt at køre digitalt helevejen igennem fra SPDIF til dac og så iøvrigt også spille musikfilerne fra computeren, så burde man være fri for delay.
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Dec 2011 at 08:44
Det skulle gerne være til et 3 vejs system. Tænker lidt at rodde mig ud i et DIY kit.. 

Originally posted by JAV

Hej.

Hvilken højttaler er der tale om ?
Back to Top
Eriek View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger

Jebra Audio

Joined: 05 Maj 2010
Location: DK
Online Status: Offline
Posts: 96
  Quote Eriek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Dec 2011 at 11:08
Hvad med Audiolense fra Juice hifi. Det er et stykke software i stil med Accourate bare meget nemmere at have med at gøre. Det koster noget men der er en gratis prøveversion. Audiolense sammen med JJriver mediecenter. JJriver har gennem flere år gjort playeren optimeret den så den er nemmere at få til at køre med Audiolense.
Der er en lang tråd på Hifisentralen.no  ang. Audiolense.
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Dec 2011 at 10:52
Kender I andre lyd-relaterede programmer til linux? Jeg Kører winisd igennem Wine (program i linux til at køre windows programmer), men at kører et windows program på linux, virker bare aldrig rigtig lige så godt som det ville have gjort på windows. Så ville gerne prøve noget lignede der virker ordentligt på linux. 

Kappen, hvis du ikke finder noget der virker ordentligt, er det efterhånden nemmere at installere ubuntu end pixeline. 


Sådan, en windows installer.. Du skal ikke brænde skive eller lave om i filsystemet eller sætte en bootloader op eller noget. Under installationen, som sker fra windows, angiver du bare en mængde plads den må bruge, og så smider den sig selv in på dit windows ntfs drev. Bootloaderen klarer den selv, så du under opstart af computeren har valget mellem ubuntu linux og windows.

Jeg har kun prøvet det en gang, men der virkede det fint :)
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Dec 2011 at 14:06
Tak for forslaget. Der er dog så mange applikationer som jeg ønsker at køre min lyd og film igennem på mit mediacenter, så selv hvis det virkede i linux, så ville det kræve 2 computere istedet for 1.

Hvis jeg ikke finder noget software som kan folde flere kanalers lyd i realtime, så må jeg bare bruge en TI SHARC. Det havde bare været dejligt hvis det kunne lade sig gøre.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz