Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Delefilterkomponenter
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Delefilterkomponenter

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
Cesse View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Mar 2009
Location: Taastrup
Online Status: Offline
Posts: 47
  Quote Cesse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Delefilterkomponenter
    Posted: 12 Dec 2011 at 17:12
Hej AlleSmile
Jeg står og skal bygge et sæt http://www.troelsgravesen.dk/W1501_95.htm
Og tænker så på hvilke delefilterkomponenter der ville være bedst i "budget" klassen, jeg vil helst have noget så neutralt lydene som muligt. 

De bedste spoler?
De bedste kondensator?
De bedste modstande?   

Kan i også foreslå et sæt terminaler af en godt kvalitet, til en fornuftig pris?

Det alt sammen skal være nogenlunde til at betale (studerendeDead)

Håber i gider at hjælpe mig

Hilsen Cesse
Cesse,
DIY er vejen frem...
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Dec 2011 at 07:42
Personligt kan jeg godt lide lyden af Mundorfs Supreme kondensatorer. De er til at betale (alt er relativt). Men deres m-caps er bestemt heller ikke dårlige.
Modstande, tjaaah har aldrig kunne høre den helt store forskel på alm "hvide" og f.eks MOX modstande. Men bruger MOX, da prisen ikke er voldsom høj.
 
Det var bare mine 2 cent...
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Morten3460 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Maj 2011
Location: Birkerød
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Morten3460 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Dec 2011 at 21:52
Hej. Jeg har faktisk både enheder og delefilter komponenter liggende til samme højtaler. Er ikke kommet igang med den endnu. Jeg har købt komponenter fra inter technich i tyskland. De koster omkring 1000 samlet. De er købt ud fra den angivne liste.
Jeg tror godt du kan finde noget bedre - men du skal så huske at modstanden i spolerne skal passe med det af TG angivne - ellers kommer filtret ikke til at virke som designet - det er et serie filter. Må jeg komme forbi og høre dem når du bliver klar ? mvh morten

Edited by Morten3460 - 13 Dec 2011 at 21:53
Back to Top
Cesse View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Mar 2009
Location: Taastrup
Online Status: Offline
Posts: 47
  Quote Cesse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2011 at 08:40
Fasen: Dem vil jeg tage og kigge på om de kunne være noget

Morten3460: Jeg kigger inter technich, men du er selvfølgelig velkommen til at komme og lytte på dem. Regner med at begynde på dem her i juleferie, hvis alt går vel.
Cesse,
DIY er vejen frem...
Back to Top
Morten3460 View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 04 Maj 2011
Location: Birkerød
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Morten3460 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2011 at 08:58
Hej. Jeg kunne jo også prøve at samle mit filter med standard komponenter - og så kunne vi jo prøve om det er muligt at høre forskel ? morten
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2011 at 09:00
Originally posted by Morten3460

Hej. Jeg kunne jo også prøve at samle mit filter med standard komponenter - og så kunne vi jo prøve om det er muligt at høre forskel ? morten

det lyder da som en god idé, så har man da noget at sammenholde, men det kræver at kabinettet bliver lavet helt ens (eller så godt som)
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Cesse View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Mar 2009
Location: Taastrup
Online Status: Offline
Posts: 47
  Quote Cesse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2011 at 09:32
Jeg havde selv tænkt på at bruge de komponenter TG normalt bruger i sine konstruktioner.
Med: 
Jantzen MOX modstande
Jantzen 1,6 mm trådspoler 
Jantzen cross cap kondensatorer 
Til kabler vil jeg købe  et par meter at noget lidt bedre kabel. 
Og terminal vil jeg købe en lidt lækre en på aluminiums front (ved ikke hvor meget bedre lyden bliver af den grund)
 
Cesse,
DIY er vejen frem...
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2011 at 09:35
det interne kabel betyder også en del faktisk, så der ville jeg bruge lidt ekstra penge

men jantzen er da langt fra dårlige komponenter, men som nævnt ville M caps eller surpreme ikke være et dårligt valg

man skal også nogle gange tænke lidt over sine egne evner til bruge hørelse, så microdetaljer hvorvidt man faktisk kan høre foreskellen  
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2011 at 09:35
Har brugt van den hul CS 122 internt i mine og det er et vellydende kabel (i mine ører). Og er til at betale.
Bruger speakon stik til at tilslutte fra filter til enhederne, da mit filter hænger bag på højttalerne.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Cesse View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 15 Mar 2009
Location: Taastrup
Online Status: Offline
Posts: 47
  Quote Cesse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Dec 2011 at 09:45
Jeg har selv brugt Jantzen Cross cap i mine nuværende højttaler  og som udgangspunkt synes jeg de spiller ganske udmærket. 

Havde også tænkt man at bruge nogle penge på kabel, og har faktisk tænkt lidt på CS 122, da det også er det jeg bruger fra forstærker til højttaler.

Tror aldrig jeg får lov at sætte filter bag på højttaler, da min kæreste ikke bryder sig om sådan noget. Men meget gerne om store højttaler Big smile 

Men har det noget at sig hvis man tager http://rabu-acoustics.dk/terminaler-38/rabu-premium-terminal-kit-single-wire-p1046 som terminal, istedet for en standart?
Cesse,
DIY er vejen frem...
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz