Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Søger ider/hjælp til ambitiøst vinter projekt
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Søger ider/hjælp til ambitiøst vinter projekt

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
tobiazz View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Nov 2011
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 40
  Quote tobiazz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Søger ider/hjælp til ambitiøst vinter projekt
    Posted: 24 Nov 2011 at 14:37
SÃ¥ sker der da lidt med projektet: 2 D2905/9900 :)  Brugt, men ser fine ud !
Back to Top
tobiazz View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Nov 2011
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 40
  Quote tobiazz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2011 at 21:35
Når så er alle enheder fundet til projektet!

4 x SB17NRXC35-8
2 x 12MU-4731T00
2 x D2905/9900

Lige pt sider mellemtone og diskant og spiller sammen med en LAT500 per side gennem en DCX2496 og en Onkyon TX-SR875...

OG selv om dette slet ikke er optimalt, så kan jeg allerede nu høre at den kombo til toppen kan et eller andet specielt! :)

NU må jeg gang med at få tegnet et kabinet til det hele !

Mvh
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2011 at 21:36
en LAT???? but why?
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
tobiazz View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Nov 2011
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 40
  Quote tobiazz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2011 at 21:47
Fordi jeg har to fra et tidligere projekt, syns faktisk de spiller ret godt, men måske ikke helt så højt som jeg køre dem nu (250hz)..

:)
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2011 at 21:48
men igen det er jo en smagssag
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2011 at 21:57
LAT 500 er faktisk ganske fed under ca 100hz. Jeg har i hvertfald ikke kunnet fÃ¥ den til at lyde godt derover. Men dens design gør at den er fuldstændig fri for vibrationer mens den spiller. Og jeg har haft masser af glæde af mine 2 stk lat 500 i hver  deres lukkede 70 liters kabinet.
De kræver lidt eq for at nå dybt, men er ikke gode til f.eks film, hvor der kan komme lidt for kraftige udsving. Her syntes jeg de 12" XXLS jeg også har, er bedre.
Desuden kobler en større enhed ogsÃ¥ bedre til luften, hvilket giver mere en følelse af "skub", som nÃ¥r en tung dør lukkes. Her har LAT 500 simpelthen ikke tyngde nok. Men igen... det er en smagssag Smile
Back to Top
tobiazz View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Nov 2011
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 40
  Quote tobiazz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2011 at 22:02
Hos mig har de også 70l.. Og ja under 90-100hz syns jeg de giver en rigtigt flot gengivelse, og jeg har været meget glade for dem når de endelige har fået lov at spille..

Dog er 70l+det løse en meeeeget stor højtaler i mit rum så med mine 4 x sb17 burde jeg kunne komme ned på det halve :P
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2011 at 22:18
Yep. Har lige kigget pÃ¥ din profil pÃ¥ hifi4all. Og du har jo kun 20kvm. Jeg har over 45 Wink sÃ¥ jeg kan sagtens forstÃ¥r at du har haft rigeligt pÃ¥ sÃ¥ lidt plads.

Jo sån 2 stk 6" kræver ikke meget volumen. Men giv dem nu ikke for lidt. Altid bedre med lidt for meget luft end lidt for lidt.
Husk ogsÃ¥ at mellemtonen er glad for lidt mere kabinet, end hvad evt beregninger siger. 
Læs evt. det her:
Det er nemlig øv at have en fed enhed, som bliver pÃ¥virket for meget af den energi som bliver opbygget inde i kabinettet  Wink
Back to Top
tobiazz View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Nov 2011
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 40
  Quote tobiazz Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2011 at 22:26
Ja, det virker ok, men med lidt for meget niveau på bliver det for meget for rummet, hvis man kan sige det sådan..

Nu har jeg fra flere steder læst mig til at sådan to SB17 gerne vil have 35l tunet til ca 34hz, så det er lidt det jeg går ud fra. skal jo selvfølgelige også have noget plads til den 12MU, så vidt jeg ved ca 6l ? :)

Mvh 
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Dec 2011 at 22:51
Ja det lyder fint. Ellers er der god inspiration her:

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz