Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: lille højttaler enhed
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


lille højttaler enhed

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Lasseaxelsen View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 17 Nov 2011
Location: Aarhus N
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Lasseaxelsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: lille højttaler enhed
    Posted: 18 Nov 2011 at 00:05

Hej! Jeg er helt ny pÃ¥ siden og generelt detsamme inden for selvbyg af højttalere. Jeg aner intet om det, for at sige det lige ud, og det er jo lidt en omfattende opgave at begynde at læse op alt omkring emnet, nÃ¥r man ikke aner hvilke indlæg, artikler mv., som er relevant i mit tilfælde. 
Jeg er arkitektstuderende og har ligesom så mange af mine medstuderende gang i mange sideløbende små projekter i min fritid.

Jeg fik så den idé, at jeg selvfølgelig skulle prøve at bygge en højttaler selv. Ikke bare en alm. højttaler (hvis man i det heletaget kan bruge den betegnelse), men en samlet enhed a la en dab-radio/"ipod dock højttaler" størrelsesmæssigt. Enheden er en samling af apples airport express og så en højttaler, for at ende ud med en mobil/trådløs enhed som snakker sammen med airplay i iTunes.

Ja jeg er lidt doven, og samler de færdige dele i en kasse, for at opnÃ¥ en "works like this, and looks like this" prototype... 

NÃ¥ men sÃ¥ til alt det jeg ikke har noget som helst forstand pÃ¥ LOL

Lydmæssigt, ønsker jeg at opnå et udemærket resultat, som man oplever det i mindre enheder som dab-radioer eller ipod docks.

Jeg var en tur forbi elektronik-lavpris i aarhus, med den tro at jeg skulle have fat i en lille fulltone/fullrange højttaler, og en eller anden form for mini-forstærker. 
Vi får så testet en enhed, som skulle være ganske fin, (vi tester den selvfølgelig uden kasse/kabinet)