Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet beregninger
  New Posts New Posts RSS Feed: 18w8531g00 mellemtone kabinet
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


18w8531g00 mellemtone kabinet

 Post Reply Post Reply
Author
Message
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 18w8531g00 mellemtone kabinet
    Posted: 14 Nov 2011 at 08:44
jeg bruger denne i mit setup, og skal have regnet et kabinet til den, men hvordan gør man lige med volumen? den skal jo ikke spille bunden, regner med at den skal deles 200-250/2200-2500

så er det nødvendigt at kabinettet laves lige så stort som beregningsmodeller viser, for jeg har jo ikke nogen brug af frekvenser under 150hz

i mine tanker hedder det sig, at hvis jeg laver kabinettet så den ikke spiller de dybere frekvenser, jamen så skal jeg bruge mindre komponenter for at få den til at udfase til bassen

er det helt tåbeligt??

modellerne siger 20L lukket, og 40L refleks
men regner med at jeg skal lave et kabinet med akustisk ventil.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Nov 2011 at 10:11
Jeg ved ikke selv noget om passive konstruktioner. men her er i hvert fald en der har arbejdet med netop den enhed:

Jeg arbejder selv med 18W8545 til mellembas i min 4 vejs. Og her prøver jeg netop at undgå at de skal spille i for stort kabinet, da de ikke skal lave noget under ca 60 hz. For her har jeg en 12" til at lave arbejdet. Der er vist noget med at en enhed arbejder "hurtigere" eller mere "stramt", hvis den ikke skal "tvinges" til at spille dybere end højest nødvendigt.
Det kunne måske have noget med forvrængning at gøre. En enhed forvrænger jo klart mindre, når den ikke skal bevæge sig så meget, som det er påkrævet ved lavere frekvenser.

Men det er blot en tanke- jeg er ikke 100 på det Embarrassed
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz