Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: 15W/8831G00 + XT25SG-60-04
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


15W/8831G00 + XT25SG-60-04

 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 11>
Author
Message
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 15W/8831G00 + XT25SG-60-04
    Posted: 03 Jun 2014 at 19:28
Dejligt at høre om projektet. Hjalp den nye porttuning?
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Jun 2014 at 20:03
Jeg har valgt ikke at montere enhederne igen, før kabinetterne er helt færdige (mangler nu kun at male dem).
Derfor kender jeg ikke til resultatet af mine ændringer.

Så snart de er færdige, skal jeg have dem udmålt på ny, så jeg kan lave nyt (digitalt) filter. Så må vi se, hvad det har betydet.
Ifølge beregningerne skulle jeg ramme et lidt mere fornuftigt basniveau samt et forbedret (hurtigere) impuls-svar.


Edited by Enthusiast - 03 Jun 2014 at 20:11
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2014 at 21:20
Fik givet de første 2 lag maling her til formiddag.

Hængte kabinetterne til tørre i en kælder og så til min store skuffelse her til aften, at et af dem var faldet på gulvet fra 1 meters højde.

Malerarbejdet er selvsagt ødelagt på dette kabinet. Hvad værre er, kabinettet er også gået op i nogle limninger på bagpladen. Dette ses som krakkeleringer i malingen langs nogle af pladesamlingerne.
Dermed er kabinettet ikke længere brugbart - uden at jeg med sikkerhed får lukket alle sprækker.

Jeg overvejer at fræse en rille et par milimeter ned i alle samlinger på bagpladen og så fylde ud med lim.

Dernæst kan jeg starte forfra med spartling, grunding etc.

Det er simpelthen så bittert.


Edited by Enthusiast - 09 Jun 2014 at 10:16
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2014 at 21:36
Sådan en oplevelse er bare ikke for sarte sjæle. Det er dog positivt at det kan redes, så du ikke skal bygge nyt kabinet. Men jeg kan godt forstå at du er bitter.

Edited by Bapu - 08 Jun 2014 at 21:36
Venligst Michael
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2014 at 21:48
SURT!
Det er næppe nødvendigt at fræse. Det er bare elasticitet i materialet der har givet revnen i malingen. Spartl og mal. Op på hesten.

Vi glæder os til de næste (positive) poster!
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2014 at 21:51
Jeg er endnu ikke sikker på, at det kan reddes - men jeg har tænkt mig at prøve.

Jeg kan se, hvor malingen er sprækket og der skal jeg selvfølgelig prøve at få limet sammen igen. Men jeg kan jo ikke vide, om der ligger andre skader under malingen, som ikke kan ses.

Jeg har prøvet at banke lidt rundt omkring, men uden at blive meget klogere.
Back to Top
Bapu View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Maj 2012
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 394
  Quote Bapu Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2014 at 22:25
Ville det være helt umuligt at fræse bagpladen af og montere en ny? Jeg kan godt se at top og bundpladerne går ud over bagpladen men de 2 snipper skal jo selvfølgelig også fræses væk. Bare en tanke:

Venligst Michael
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2014 at 22:34
Der skal bare fyldes lim i de indvendige hjørner og spartles udvendigt. Hvis intet rasler når man banker er det rigeligt!
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Jun 2014 at 10:13
Originally posted by Bapu

Ville det være helt umuligt at fræse bagpladen af og montere en ny? Jeg kan godt se at top og bundpladerne går ud over bagpladen men de 2 snipper skal jo selvfølgelig også fræses væk. Bare en tanke:



Det tror jeg bliver for omfattende. Så vil jeg næsten hellere bygge to nye kabinetter.

Skaden er forhåbentlig ikke større, end at man kan redde det med lidt lim.
Mine banketests afslørede i hvert fald ingen helt løse plader i går.
Til gengæld er 2 af mine HT stik ødelagte. Det virker som om den hårde plastik kappe, der sidder rundt om WBT stikkene er slået løs. Kommer til at benytte bananstik i dem, så håber det går alligevel.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Jun 2014 at 10:15
Originally posted by felsby

Der skal bare fyldes lim i de indvendige hjørner og spartles udvendigt. Hvis intet rasler når man banker er det rigeligt!


Det er desværre ikke muligt, da kabinettet allerede er fyldt med bitumen plader og skum på alle indervægge. Kan ikke komme til samlingerne indefra.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 678910 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz