Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Highend 2½ Vejs ScanSpeak
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Highend 2½ Vejs ScanSpeak

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1509
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Highend 2½ Vejs ScanSpeak
    Posted: 13 Mar 2013 at 21:30
er han gået sin vej??
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mar 2013 at 21:36
Beats me - men Kappen findes ikke længere som bruger (jeg må lige have talt med ham).




Edited by USXX - 13 Mar 2013 at 21:39
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2013 at 08:50
Hmm. Jeg har ikke rørt ham, og Rune har heller ikke. SÃ¥ enten har han selv lukket og slukket, ellers er der sket en fejl i koden. 
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2013 at 11:54
Han har selv lukket - for at prioritere sin tid/energi anderledes - fair nok.

Edited by USXX - 14 Mar 2013 at 11:54
Back to Top
chris-torb View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 105
  Quote chris-torb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2013 at 14:57
Hey.
 
Jamen han har vist ogsÃ¥ meget andet om ørerne - sÃ¥ det er fair.
 
USXX: Har du erfaring med 18W med 6dB filter på denne måde?´
 
mvh
 
TBC
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3095
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Mar 2013 at 15:15
Almindeligvis vil man ende med blot en serie-spole på den nederste bas i et 2½-vejs system - intet andet. Her vil et RC-led (impedanskorrektion) ofte kun ødelægge fasen (dvs. samarbejdet med den øvre bas) i deleområdet til diskanten. Den specielle kaskadekobling plejer jeg ikke selv at arbejde med, og sådan tror jeg heller ikke nødvendigvis, Kasper ville gøre det i dag - men det kan virke.

Med 18W Revelator er det bestemt heller ikke usædvanligt, at man kan nøjes med 1. orden på den øvre bas (helt afh. af diskant) - enten sammen med et lead/lag-netværk til dæmpning af hævet i det øvre område (og i rene 2-vejs konstruktioner også til baffelkorrektion - to fluer med et smæk), eller som her, hvor man blot bruger en større spole. Dog har jeg selv, når jeg har brugt 18W / 15W med 1. ordens filter haft behov for et RC-led (på den øvre bas - og i 2-vejs).


Edited by USXX - 14 Mar 2013 at 15:16
Back to Top
chris-torb View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 09 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 105
  Quote chris-torb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mar 2013 at 14:09
Originally posted by USXX

Almindeligvis vil man ende med blot en serie-spole på den nederste bas i et 2½-vejs system - intet andet. Her vil et RC-led (impedanskorrektion) ofte kun ødelægge fasen (dvs. samarbejdet med den øvre bas) i deleområdet til diskanten. Den specielle kaskadekobling plejer jeg ikke selv at arbejde med, og sådan tror jeg heller ikke nødvendigvis, Kasper ville gøre det i dag - men det kan virke.

Med 18W Revelator er det bestemt heller ikke usædvanligt, at man kan nøjes med 1. orden på den øvre bas (helt afh. af diskant) - enten sammen med et lead/lag-netværk til dæmpning af hævet i det øvre område (og i rene 2-vejs konstruktioner også til baffelkorrektion - to fluer med et smæk), eller som her, hvor man blot bruger en større spole. Dog har jeg selv, når jeg har brugt 18W / 15W med 1. ordens filter haft behov for et RC-led (på den øvre bas - og i 2-vejs).
 
Jamen så kan det jo sagtens være et velfungerende filter, der er værd at prøve.
 
Jeg tror jeg forsøger mig - om ikke andet, kan enhederne jo altid bruges i anden konstruktion. :-)
 
Mine Ellam-25 spiller for tiden med et filter, som Kasper har udviklet til en anden kunde.
De spiller rigtig fint, men jeg kunne godt bruge lidt mere niveau og dybde i bassen, og det burde de 2 18W'ere kunne levere.
 
mvh
Torben
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz