Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: SB Satori
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


SB Satori

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SB Satori
    Posted: 02 Nov 2011 at 20:24
Hej
er der andre end mig, der har bestilt SB Satori mellemtone ??
mvh Bjarne
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Nov 2011 at 21:06
ikke mig, men er da spændt på hvad du synes om dem, de har jo været ventet LÆNGE
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Nov 2011 at 21:51
ja ventetiden er det værste--men glæder mig til at prøve dem--heldigvis har jeg stadig god lyd i huset

Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Nov 2011 at 22:09
ja det hører jeg jo du har LOL
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2011 at 12:45
Ang. belastbarhed på Satori
min delefrekvens vil blive ca 180hz nedad til bas---kunne forestille mig, at ved skarpere afskæring øges belastbarhed, da den ikke skal spille så dybe toner---men det er måske mere den mekaniske belastbarhed der øges----
hvad med den elektriske----kan se den er opgivet til 60w---min nuværende mellem 120w---
kan den tåle noget power--eller skal jeg tænke mere over hvor meget volume man giver den??

Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2011 at 13:07
Der er to måder at overbelaste en enhed mekanisk og termisk.
Mekaniskoverbelastning hvor signalet der tilføres enheden tvinger den længere ud end den er designet til. Det undgår du når du benytter den som mellemtone og skære den nedad til ved 180 Hz.
Termiskoverbelastning kommer af den elektriske effekt, der afsættes i svingspolen over længere tid. Når svingspolen bevæger sig, køles den bedre. Det betyder, at enheden ikke kan holde til lige så megen effekt, når du benytter den som mellemtone.
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2011 at 13:19
hmmm det vil så sige man skal passe lidt på med volumen---
har i erfaring med andre SB enheder (da Satori ikke er pt på markedet,og ikke prøvet )og hvor meget de kan tåle--tænker på max spl , da jeg ynder at spille rimelig højt---

Back to Top
ham_den_lange View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 23 Apr 2009
Location: Silkeborg
Online Status: Offline
Posts: 651
  Quote ham_den_lange Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2011 at 13:46

De 60W som enheden er specificeret til er normalt testet med fuld båndbredde dvs. 20Hz - 20kHz. Ulrik må lige rette mig, hvis det er gjort anderledes her. Men når enheden ikke spiller ned til resonansfrekvensen, får du ikke gavn af kølingen som bevægelserne i svingspolen ellers ville give. Så den kan nok ikke helt holde til 60W. Men hvis du beregner, hvor højt du spiller, når du afsætter kun 20W i enheder, tror jeg ikke, at du kommer til at savne SPL.

Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Nov 2011 at 15:21
tak for svaret----så kan jeg jo stadig få glæde af mine 500wLOL
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz