Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Cerwin vega xls-215 - en ulv i fÃ¥reklæder
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Cerwin vega xls-215 - en ulv i fåreklæder

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Cerwin vega xls-215 - en ulv i fÃ¥reklæder
    Posted: 01 Nov 2011 at 02:03
Hej. Har lige oprettet en tråd magen til denne på en anden hifi side. Men skriver lige her også, da det er mit indtryk at her sidder en masse eksperter ;)

"Hvis man læser her og 
her synes den jo at være et røverkøb.. 

Og umiddelbart besidder den jo ogsÃ¥ mange af de egenskaber DIY-folket efterstræber i jagten pÃ¥ god lyd - Kæmpe membranareal, høj følsomhed og giga kasser - en 
kompromisløs konstruktion med lav WAF. 

Normalt nÃ¥r jeg gÃ¥r i HIFI-klubben, vender jeg automatisk opmærksomheden mod de mere slanke, designede og strømlignede højttalere: B&W og dali. Dette af den simple 
Ã¥rsag, at min fordom om CW, er at de er rettet mod det pubetære, hifi-ignorante publikum; lavet til at spille alt for meget bas og med skrigende, øre-skade-fremkaldende 
diskanter. Men efter at have læst de to tests og lidt pÃ¥ diverse fora, skal de da have chancen næste gang jeg dropper forbi klubben. Enten er de to anmeldere totalt 
inkompetente. Enten er de pÃ¥ akkord og fÃ¥r penge for hvert rosende adjektiv de kan slynge af sig. Eller ogsÃ¥ har CW mÃ¥ske lavet en OK all round speaker. 

Er der nogle der har hørt DISSE CW-drenge. Jeg skriver "disse" med store bogstaver, fordi jeg ikke efterlyser folks generelle holdning til CW, men specifikke oplevelser 
med lige netop denne CW :) 

Hilsen Stefan" 

Jeg forventer selvfølgelig ikke at her sidder en masse med erfaringer med netop denne CW. Det skrev jeg kun i det andet forum, for at undgÃ¥ mudderkastning og folks generaliserede antagelser om CW. Men hvis I har en holdning til højttaleren, sÃ¥ er jeg meget interesseret i at lytte :)Jeg kan desværre ikke rigtig finde noget data pÃ¥ enheder og sÃ¥ videre.. Der stÃ¥r dog minimalt i manualen: http://www.cerwinvega.com/manuals/home/xls-manual.pdf 
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Nov 2011 at 09:10
Hey,

Jeg har hørt den gamle model af den du linker til (gitter foran mellemtonen er forskellen, samt farven pÃ¥ kantbølgen pÃ¥ mellemtonen). 

De har ingen scene overhoved. Du kan ikke på nogen måde pinpointe nogle af instrumenterne. De kan spille meget højt, men det er ikke hifi på nogen måde.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Nov 2011 at 16:55
Hej.
 
Jeg har hørt dem med nogle fÃ¥ numre med Metallica, men kan kun give Syncroniq ret.
Du skal dog ikke vægte min oplevelse for højt, da jeg jo ikke har testet dem rigtig igennem.
 
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Nov 2011 at 19:41


sync jeg har læst mange forum posts fra almindelige folk der kritiserer cls, men faktisk kun læst rosende ord om xls. jeg kan som sagt ikke finde mange oplysninger om dem, men jeg ved xls har højere følsomhed end cls, andre membraner, og så er den vist udviklet af en helt anden gruppe mennesker end de sædvanlige cv folk :) så tror der er større forskelle end æstetikken blot.
Back to Top
Stefan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 27 Jul 2010
Location: Vestsjælland
Online Status: Offline
Posts: 72
  Quote Stefan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Nov 2011 at 01:49
Har lyttet pÃ¥ dem  nu og de er ikke særlig gode.. de er faktisk meget dÃ¥rlige..
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz