Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Filter og rumkorrektion
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Filter og rumkorrektion

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
tvkartoffel View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 28 Okt 2011
Online Status: Offline
Posts: 8
  Quote tvkartoffel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Filter og rumkorrektion
    Posted: 02 Nov 2011 at 15:59
Tak for svar. Det er noget i den retning jeg leder efter. Måske lidt større. Jeg faldt over denne:
 
 
Den er ret meget i samme stil. Jeg bekymrer mig dog lidt om TGs målinger. Jeg har flere steder læst at hans opgivelser af følsomhed er noget optimistiske. Hvad mener i om det? Kan man stole på at denne højttaler ligger lige under 90db og hvad mener i generelt om konstruktionen?
 
Allerhelst ville jeg gerne prøve med en rigtig 3 vejs men jeg synes ikke tigtig jeg kan finde det helt rigtige. Noget alla denne:
 
 
Prelude er dog alt for dyr i komponenter, men konceptet er langt hen ad vejen det jeg aller helst ville bygge. Det virker lidt som om denne type højttaler er faldet lidt i unåde på færdig markedet. Er der nogen speciel grund til det andet end at den ikke er høj og slank?
 
MVH
Dan
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Nov 2011 at 16:30
Hey,

Jeg har også lavet en version med 6" enheder. Den har jeg dog ikke fået lagt på nettet endnu.
Jeg vil altid anbefale SB NRX enhederne over Seas Prestige. Dog er Seas Excel enhederne rigtig gode. 

Hvor i landet bor du? Jeg kan godt hjælpe dig med filter hvis det er, samt målinger.
Back to Top
tvkartoffel View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 28 Okt 2011
Online Status: Offline
Posts: 8
  Quote tvkartoffel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Nov 2011 at 12:04
Hej.
 
Tak for dit tilbud. Meget venligt må jeg sige :-) Jeg bor i Valby. Nu har jeg ikke besluttet mig til noget bestemt endnu, så der går nok lige lidt inden det bliver aktuelt.
 
Jeg synes det med målingerne lægger op til et spørgsmål som jeg har tænkt over før: Hvis man køber et KIT. F.eks et af dem der er at findes på rabus side er det så overhovedet nødvendigt at måle hvis man holder sig til at bygge efter "opskriften"? Så vidt jeg kan se er filterkomponenterne rimeligt tætte i tolerancerne hvilket jeg vil formode kan oversættes til at det virker efter hensigten så længe det er samlet rigtigt. Noget andet er så enhederne. Er vi ud i at de er så forskellige at der skal et custom tilpasset filter til for at have en rimelig forventning og at kombinationen af filter, enhed og kabinet virker som forventet? Jeg har et andet sted læst at (ordentlige) fabrikshøjttalere udstyres med enheder er er kontrolmåt, fordi enhederne netop er (for) forskellige til at den samlede konstruktion er pålidelig.
 
Dan
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz