Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: spoler til bas
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


spoler til bas

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: spoler til bas
    Posted: 22 Okt 2011 at 13:23
jeg er ved at bygge videre på mit system, og efterhånden ved at lægge mig fast på nogle ting
jeg skal have fundet en spole som jeg har hørt i et sæt eggleston works, hvor delefilteret er blevet opgraderet, sikke en transient respons og letflydende den var


en anden mulighed er denne, men har ikke hørt den

er der nogen der kan tale FOR OG IMOD på de to, og hvad ville i vælge?

Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2011 at 13:51
hej
jeg har begge typer i 8,2mh udgave
synes ikke der er kæmpe forskel--måske er mundorf en anelse mere kontant---
skal det rigtig batte noget skal man nok bruge mundorf 6mm fladtråd spoler---kender nogen der har prøvet alle tre typer--og det lyder, til at der er en del forskel op til 6mm tråd,som de klart foretrækker
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2011 at 14:00
har du et link til den du mener jeg skulle kigge på også?
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2011 at 14:02
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2011 at 14:22
ja dem har jeg luret, men der er to problemer, den ene er PRISEN

den anden er størrelsen på spolen

det vil jo koste mig 3000kr pr side i spole alene

det hænger ikke rigtig sammen, jeg ved dine intentioner er helt i god mening, men når det så er sagt, så synes jeg IKKE der hænger helt sammen
Back to Top
Holm View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 09 Aug 2011
Online Status: Offline
Posts: 86
  Quote Holm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2011 at 16:07
Back to Top
Larsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 27 Jun 2011
Location: Svendborg
Online Status: Offline
Posts: 210
  Quote Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2011 at 16:21
C-core spolerne fås hos RABU acoustics, med 2mm tråd og har en fornuftig lav DC modstand og pris.
Nedenstående er mit umiddelbare indtryk af C-core spolerne med 2 mm tråd og er et uddrag af den mail jeg sendte til Kasper fra RABU acoustics, efter at have lyttet til dem i mit system . 
 
"De første indtryk er, i forhold til den almindelige type med jernkerne, en fantastisk impulsgengivelse der tåler sammenligning med aktiv deling hvor forstærkeren er koblet direkte på enheden. Ingen mudderbas, skarpskåren basgengivelse, større gennemsigtighed, en gruppe kontrabasser lyder som en gruppe individualister. Perspektivmæssigt kommer dette til udtryk ved at pauker, stortromme, celli, kantrabasser mv. forbliver på deres pladser i perspektivet. Ingen oppustet basgengivelse her og dette betyder en bedre sammenhæng med mellemtonen i hele området hvor enhederne filtermæssigt overlapper. (275 Hz og 2,75KHz Duelund synkron) Det hænger givetvis sammen med DC modstanden som jeg måler til henholdsvis 0,04 og 0.05 og er det bedste der er sket for mine DIY projekter i lang tid.
Altid på vej...
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2011 at 16:51
Hej Ronnie
ang prisen    du har fuldstændig ret---dette er også grunden til jeg ikke har dem
Larsens lytte beskrivelse passer meget godt,men jeg synes ikke der er stor forskel på c core og mundorf...
kan godt senere i weekenden prøve at lave en ekstra  sammenligning af disse 2

Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Århus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2011 at 19:57
Originally posted by Larsen

C-core spolerne fås hos RABU acoustics, med 2mm tråd og har en fornuftig lav DC modstand og pris.
Nedenstående er mit umiddelbare indtryk af C-core spolerne med 2 mm tråd og er et uddrag af den mail jeg sendte til Kasper fra RABU acoustics, efter at have lyttet til dem i mit system . 
 
"De første indtryk er, i forhold til den almindelige type med jernkerne, en fantastisk impulsgengivelse der tåler sammenligning med aktiv deling hvor forstærkeren er koblet direkte på enheden. Ingen mudderbas, skarpskåren basgengivelse, større gennemsigtighed, en gruppe kontrabasser lyder som en gruppe individualister. Perspektivmæssigt kommer dette til udtryk ved at pauker, stortromme, celli, kantrabasser mv. forbliver på deres pladser i perspektivet. Ingen oppustet basgengivelse her og dette betyder en bedre sammenhæng med mellemtonen i hele området hvor enhederne filtermæssigt overlapper. (275 Hz og 2,75KHz Duelund synkron) Det hænger givetvis sammen med DC modstanden som jeg måler til henholdsvis 0,04 og 0.05 og er det bedste der er sket for mine DIY projekter i lang tid.
 
jamen det lyder jo lige nøjagtigt som hvad jeg hørte på de eggleston, må hellere prøve de C coils
 
Originally posted by Tubeman

Hej Ronnie
ang prisen du har fuldstændig ret---dette er også grunden til jeg ikke har dem
Larsens lytte beskrivelse passer meget godt,men jeg synes ikke der er stor forskel på c core og mundorf...
kan godt senere i weekenden prøve at lave en ekstra sammenligning af disse 2

 
jeg kunne rigtig godt tænke mig en A/B test af de to hvis du har tid og mulighed
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 Okt 2011 at 20:01
skal nok prøve det i morgen

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz