Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Færdiglavede kabinetter
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Færdiglavede kabinetter

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Færdiglavede kabinetter
    Posted: 04 Mar 2009 at 20:36
Hey,
 
Som nogen måske ved, hjælper jeg både private og firmaer. Et af de firmaer jeg hjælper for tiden er Jantzen Audio. De har sendt nogle stumper som jeg skal få noget ud af, og så sende tilbage som en højttaler.
 
Jeg ville egenlig ikke vise noget frem endnu, men kan ikke lade være, for jeg syntes virkelig det er fedt. Derfor bliver projektet først vist frem når det er færdig. Her kommer kun lidt billeder af stumperne.
 
Jeg orker ikke at tage nogle billeder idag, de må komme imorgen. Men jeg har fået nogle færdig lavede kabinetter magen til dem PartsExpress har. Hold fast de er flotte.
 
Imorgen viser jeg nogle billeder, og jeg mener virkelig at i har noget at glæde jer til.
 
Her et lille sneakpeak.
 
 
Frontrammen sidder på med magnetter, der er lavet huller til terminaler og frontpladen kan selvfølgelig tages af med den medfølgende umbraconøgle.
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mar 2009 at 22:12
Det ser fint ud og jeg er glad for at kunne sige, at der står "Jantzen" på nogle af mine stumper. Fin kvali.

Men selv at projektere og lave kabinettet er nu den halve fornøjelse. Unhappy

Alligevel ser jeg frem til de kommende beskrivelser.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2009 at 08:39
Hey,

Helt klart. Mange syntes det er sjovt at lave kabinetter selv. Min interesse ligger bare i filteret. Jeg _kan_ ikke lave dem selv, og slet ikke med den finish.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2009 at 10:07
Hehe, hvis jeg havde ejet et værksted, så ville jeg med stor glæde stå og lave mine egne kabinetter. Men det somregel kun hvis det er godt vejr og jeg har mulighed for at stå et sted at det bliver til noget, så færdiglavede kabinetter har så sandelig også min interesse.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2009 at 18:03
Lidt billeder :






flere billeder senere :)
Mangler at pakke det sorte kabinet ud.


Edited by syncroniq - 05 Mar 2009 at 18:05
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2009 at 18:21
Det nogen fine kabinetter, havd koster de? er den front man skal montere enhederne i til at tage ud? det ser sådan ud med de synlige skruer.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2009 at 18:55
Hey,

Fronten tages af med den medfølgende umbrakonøgle. De skruer du kan se, virker sammen med magnetterne på frontstoframmen :)

Aner ikke hvad de koster. Jeg skal bare lave noget for Jantzen med dem.

Her er lige den sidste sorte udgave jeg fik tilsendt.

Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mar 2009 at 19:39
flotte er de i hvert fald.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mar 2009 at 12:15
Hov. Ved ikke om Jantzen har tænkt sig at forhandle dem, men ellers kan de vist købes her
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mar 2009 at 12:20
1200kr er da ikke så slemt for et kabinet i den kvali.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz