Forum Home Forum Home > Andet > Off-Topic
  New Posts New Posts RSS Feed: Ny musikafspiller ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Ny musikafspiller ?

 Post Reply Post Reply
Author
Message
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny musikafspiller ?
    Posted: 04 Okt 2011 at 23:28
Hej gutter.
 
Jeg håber der er nogen i blandt jer der bruger PC'en som kilde og har lidt ideer.
Har kørt med en RME Babyface 4-5 måneder - den lyder rigtig godt og designet sidder lige skabet.
Winamp har med sin enkelthed altid tiltalt mig. Bruger dertil Asio plugin 0.67. Det slår uden tvivl Winamp's standard output plugin "DirectSound".
Det har bare den modhage at hvis man skifter sang, midt i en anden, kommer den klassiske støj "dot" for et splitsekund. Det er ved at være et større problem. Er det fordi signalet stoppes prompte af et andet ? (Det har ingen fader-feature).  
 
Er der noget man kan gøre for at komme problemet til livs ? Håber det virkeligt. 
Kan I anbefale andre enkle musikafspillere, der kan arbejde flac ? Itunes is not an option.
At kunne få fikset problemet støj-problemet med Winamp ville naturligvis være det bedste.
 
Her er et shot af mit Winamp setup. Så ved I nogenlunde hvad jeg søger.
 
Back to Top
Fasen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 02 Okt 2009
Online Status: Offline
Posts: 372
  Quote Fasen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Okt 2011 at 08:16
Jeg kan se fejlen... Det er Bananarama der laver fejlen Big smile
 
Nej just kidding, jeg ved ikke hvad der er galt.
Belles Soloist 3
Micromega PW-250 poweramp
Sonos Connect
REGA DAC
Tannoy DMT 10MKII
2x15" Peerless SLS subs.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 624
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Okt 2011 at 10:39
Du kan prøve Foobar 2000. Det bruger jeg sammen med windows 7, m2tech og FLAC/WASAPI.
Jeg mindes ikke at have nogle "klik" eller andre ubehageligheder uanset hvordan jeg skifter nummer.

Jeg har læst noget om at nogle programmer netop ikke kan finde ud af "lukke ned" for klik-støjen, idet man skifter nummer. Men her skulle Jplay, J-river og Foobar2000 være bedst. Men Foobar2000 er jo gratis, så det ville jeg prøve først Wink  Det fylder jo næsten ingenting, og det er jo bare at loade minimum 2 flac-filer og skifte imellem dem.
Bruger du usb-coax?? det kunne nemlig også forklare lidt.
Back to Top
JAV View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 04 Jan 2010
Online Status: Offline
Posts: 930
  Quote JAV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Okt 2011 at 16:55
Originally posted by Digital_thor

Du kan prøve Foobar 2000. Det bruger jeg sammen med windows 7, m2tech og FLAC/WASAPI.
Jeg mindes ikke at have nogle "klik" eller andre ubehageligheder uanset hvordan jeg skifter nummer.

Jeg har læst noget om at nogle programmer netop ikke kan finde ud af "lukke ned" for klik-støjen, idet man skifter nummer. Men her skulle Jplay, J-river og Foobar2000 være bedst. Men Foobar2000 er jo gratis, så det ville jeg prøve først Wink  Det fylder jo næsten ingenting, og det er jo bare at loade minimum 2 flac-filer og skifte imellem dem.
Bruger du usb-coax?? det kunne nemlig også forklare lidt.
Efter at have defaulted Asio pluginet og TotalMix, samt installeret en anden Winamp version, er problemet minsandten løst !
Gav den ellers noget af samme tur for ikke så lang tid siden. Der skulle åbentbart lige en tråd til før det virkede. Men tak for opmærksomheden alligevel Wink
 
 
Originally posted by Fasen

Jeg kan se fejlen... Det er Bananarama der laver fejlen Big smile
Det var ellers et godt bud Big smile
 
 
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz