Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Forberedelser og spørgsmål
  New Posts New Posts RSS Feed: Ny Mellemtone
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Ny Mellemtone

 Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Message
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ny Mellemtone
    Posted: 04 Okt 2011 at 18:16
Hej alle
Jeg er ny på dette forum,og vil gerne have nogle råd ang mellemtone
Min højtaler består af følgende enheder...AT 10 tommer bas papmenbran..mellem AT 18h50 CQuence.
diskant scanspeak beryllium
er ikke helt tilfreds med min mellemtone..så jeg har fået nogle tips fra Rabu---kunne forstille mig at bruge Satori---hvis jeg viser nogle billeder eller målinger på mit system--kan jeg så få nogle ideer til at komme videre?
mvh Bjarne
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Okt 2011 at 18:18
Hey,

Du er mere end velkommen til at vise billeder og målinger :)
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Okt 2011 at 18:20
Skyd endelig løs tubeman.
Og velkommen til.

busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Okt 2011 at 19:00
Tak for modtagelsen
skal lige finde ud af at vedhæfte billeder mm,så vil jeg vise en måling af min mellemtone, i kabinet nærfeldt
målinger foretager jeg med Holm,som jeg synes fungere ok--
området hvor jeg ikke er helt tilfreds med mellemtonen,ligger i det øvre..selve mellemtone diskant og bas er ok..mangler en mere sprød lyd,eller hvordan man skal udtrykke det
det som mine billeder gerne skulle vise ,er om det er muligt at evt bruge Satori....det som så vil blive problemet...mellemtone kammer og måske frontpladen ...hullet er selvfølgelig også lidt for stort,meen det går nok
mvh bjarne
Back to Top
felsby View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 13 Feb 2010
Location: Brabrand
Online Status: Offline
Posts: 1510
  Quote felsby Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Okt 2011 at 19:36
Hvis du er utilfreds, bør du først tjekke:
1. Er mellemtonekammeret stort nok? Dæmpet tilpas? En 18cm mellemtone må gerne have 15l, det skal Satori´en ihvertfald, hvis det er denne: http://rabu-acoustics.dk/hoejttaler-enheder-9/sb-acoustics-68/bas-mellemtone-70/sb-acoustics-65-satori-mw16r-1267.html
2. Er filteret så godt som det kan blive? 

Jeg ville ikke skifte enhed før jeg med nogen sikkerhed kunne svare ja til begge spørgsmål. SB enheden er garanteret god, men en Scan Speak 12 MU var måske også værd at prøve? http://www.scan-speak.dk/datasheet/pdf/12mu-8731t00.pdf
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Okt 2011 at 20:11
Hej
mellemtone kammer er 9 eller 11 liter --kan ikke huske det
har prøvet forskellige filtre---12 db   og nu 6db med sugekredse i top og bund for mellemtone
jeg har haft højtaleren i flere år ,men aldrig været helt tilfreds---indtil for nylig sad der en scanspeak 7000 diskant i--
div målinger (også fået målt ved Freqence ) indikerer ikke at det øvre mellem leje ikke er som jeg gerne vil have det
vil lige sige ,at jeg har hørt scanspeak 12u og den gamle revalator---også div andre ulliminator enheder--de lyder også ok,,
har hørt diverse fra troels gravesen-----mit delefilter minder noget om det han har til prelude---den bruger samme bas--
mvh bjarne
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Okt 2011 at 23:56
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Okt 2011 at 00:25
hjælp----
jeg har forsøgt at indsætte nogle billeder----det gik galt
mon der er en moderator der kan se hvad jeg har gjort galt?
mvh bjarne
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Okt 2011 at 09:09
Hey,

Du trykker først på dette icon : 

Så trykker du på dette icon : 

Trykker Vælg fil (finder din fil) og så trykker du på upload. Og så tror jeg bare du trykker på OK.
Dit billede må dog ikke fylder alt for meget.
Back to Top
Tubeman View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 03 Okt 2011
Location: vestjylland
Online Status: Offline
Posts: 179
  Quote Tubeman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Okt 2011 at 12:22
Hej 
jeg har oploaded nogle billeder men de melder fejl----kan ikke slette dem igen--hvad gør man så?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz