Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Valg af stumper
  New Posts New Posts RSS Feed: Udvikling af waveguide
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Udvikling af waveguide

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Message
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 07 Nov 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 94
  Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Udvikling af waveguide
    Posted: 23 Sep 2011 at 20:27
@Kappen: Er det en oblate spheroid waveguide alá Geddes du vil lave, eller eget design? 

Edited by virious - 23 Sep 2011 at 20:49
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Sep 2011 at 23:10
Originally posted by virious

@Kappen: Er det en oblate spheroid waveguide alá Geddes du vil lave, eller eget design? 

Jeg har faktisk lige købt hans bog efter at have læst samtlige papers af ham på aes.org

Det er oplagt at prøve den geometri af og det vil jeg også, men det var ikke lige den jeg havde i tankerne i første omgang.

Han er i øvrigt en af de få højttalerbyggere der efter min mening har fattet hvad det går ud på. Jeg gad godt at prøve og høre nogle af hans konstruktioner.
Back to Top
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 07 Nov 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 94
  Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Sep 2011 at 23:45
Hans arbejde er bestemt interessant, dog gør størrelsen på de waveguides det meget svært at lave noget elegant. Hans waveguides kan iøvrigt købes til små penge via www.horns.pl, men forudsætter brugen af 1" CDs.

Går du efter en løsning med de totalt overprissatte HOM-reducerende skum-dimser som han benytter?

Spændende projekt!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Sep 2011 at 10:27
Originally posted by virious

Hans arbejde er bestemt interessant, dog gør størrelsen på de waveguides det meget svært at lave noget elegant. Hans waveguides kan iøvrigt købes til små penge via www.horns.pl, men forudsætter brugen af 1" CDs.

Går du efter en løsning med de totalt overprissatte HOM-reducerende skum-dimser som han benytter?

Spændende projekt!

Ingen skum i min waveguide.

I øvrigt finder jeg det lidt mystisk med den mangel på litteratur der findes om HOM, det er vist også et begreb han selv har fundet på.
Back to Top
virious View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 07 Nov 2010
Location: Odense
Online Status: Offline
Posts: 94
  Quote virious Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mar 2012 at 21:20
kappen: Er du kommet videre med projektet? 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz