Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Busk Audio M765
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Busk Audio M765

 Post Reply Post Reply Page  <1 1011121314 15>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Busk Audio M765
    Posted: 26 Apr 2009 at 15:41
Så er der sket lidt mere.
Diskant filteret.
 
Mellemtone filteret.
 
Bas filteret.
 
5 af filtrene samlet, det sidste diskant filter er allerede forstådet og monteret i kabinettet.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 Apr 2009 at 17:45
Så er filtrene færdige og sat til at spille, og jeg skal love for de spiller, de deler faktisk frekvenskurve med det midlertidige filter, men den store ændring er at nu er filtrene 100% i fase med hinanden. Og jeg skal lige love for at det kan høres, har de sidste par dage mens jeg har samlet filtre, hørt Leonard Cohen - Live in London, rigtig lækker plade og godt indspillet, jeg tog mig selv i nu at være med til koncerten og ikke bare lytte til optagelsen af den. Prøve filteret var en blanding af 6 og 12dB´s filtre og der var generelt brugt fornuftige komponenter. Nu er filteret lavet som et rent 18dB´s med et par notch filtre (sugekredse) til at tage de få. pukler der var. Spolerne på mellemtonen er kraftigt opgraderede til Mundorf CFC luftspoler og Mundorf M-cap kondensatorer. De samme kondensatorer er benyttet til diskanten, spolerne på bas filteret er luftspoler med brug af ferritkerne for at opnå de ønskede værdier. Skulle man lave en opgradering ville jeg selv benytte Mundorf CFC spoler på bassen, men så ville prisen på filtrene stige med 50%, og de koster allerede ca. 3000kr. og jeg havde et budget fra min kollega jeg skulle holde. Jeg vil senere uploade nogen målinger af højttalerne. Her kommer lidt billeder af de færdige filtre.
 
 
Busk


Edited by Busk - 30 Apr 2009 at 17:46
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Stryg View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 27 Feb 2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Stryg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maj 2009 at 21:35
Jeg mangler ord... Men som du nok ved, så glæææææder jeg mig til at høre dem...Og få dem hjem på prøve. Pas nu på helbredet busk...Det er ikke normalt at ligne en, der er ved at skifte det yderste hudlag...
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maj 2009 at 19:46
Originally posted by Stryg

Jeg mangler ord... Men som du nok ved, så glæææææder jeg mig til at høre dem...Og få dem hjem på prøve. Pas nu på helbredet busk...Det er ikke normalt at ligne en, der er ved at skifte det yderste hudlag...
Det eneste smittende ved mig er min glæde for hi-fi LOL
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Stryg View Drop Down
Newbie
Newbie


Joined: 27 Feb 2009
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote Stryg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maj 2009 at 08:58
30 timer tilbage......
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maj 2009 at 15:22
er der nogen der glæder sig til at høre sine højttalere? LOL
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jun 2009 at 17:00
Nå så kom hr. stryg forbi og hørte sine højttalere, og lad mig sige det mildt, han var glad Cool. Men det kan være han selv har et par ord om det, når han lige har sundet sig oven på oplevelsen.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
MadBart View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Joined: 27 Feb 2009
Location: Falster
Online Status: Offline
Posts: 0
  Quote MadBart Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Jun 2009 at 22:03
Ja det må jeg nok sige. Så fik jeg endelig lyttet på dem, og det har være hele ventetiden værd. Så meget detalje og definition skal der ledes længe efter. Jeg har lyttet til mange dyre højtalere gennem årene, men ikke mange af dem har været så diciplinerede som dem du har bygget her Busk.
Som jeg også fik sagt, så  behøvede jeg bare at høre de første 3 takter,  så var jeg klar over at du havde bygget noget som lå LANG over det, som projetet startede ud som..
 
Nu glæder jeg mig blot til at få den hjem, og......ja, lige at du bygger en "motor" til dem, så de ikke skal mishandles af min gamle Cyrus II forstærker.
 
Mvh Stryg.
 
PS: Fed biograf du lige har.. der.....!
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Jun 2009 at 11:56
Takker, jkeg er glad for du kan li dem og at de overgår dine forventninger. Dine krav er i hvert fald forsøgt nået så godt som muligt. Frontstoframmerne er nu tegnet op så de skal bare lige laves.
 
Har som sagt også lige bestilt kabinetter til forforstærker og effektforstærkeren der skal bygges til. De kommer nok sidst på måneden, men jeg går igang med forforstærkeren i aften. Starter ud med at lave den med 3 indgange, så kan vi altid bygge flere til hvis det skulle blive nødvendigt.
 
God bedring.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Jun 2009 at 21:06
Så er der lavet frontstoframmer, og højttalerne er nu for midt vedkomne færdige. Skal dog lige ned til Flemming og justere dem ind efter hans rum, men finish osv. klarer han selv, han har en kammerat der er autolaker, så han klarer malingen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1011121314 15>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz