Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Busk Audio M765
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Busk Audio M765

 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 15>
Author
Message
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Busk Audio M765
    Posted: 28 Mar 2009 at 18:09
Originally posted by senilix

Hej Busk,

Ok, har du taget et kig på EasyMSL, som følger med LspCad? Det er ret enkelt.
 
Senilix
 
Nej, da der er problemer med målesystemet, så hjælper det ikke så meget.
 
Men har skrevet til Audiomatica, så nu ser vi hvad de siger.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mar 2009 at 18:15
Hej Busk,
 
Jeg tror ikke du forstår Smile. EasyMls er et måleprogram som er med LspCad. Det kan også lave SPL og impedans målinger.
 
Senilix 
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mar 2009 at 19:35
Originally posted by senilix

Hej Busk,
 
Jeg tror ikke du forstår Smile. EasyMls er et måleprogram som er med LspCad. Det kan også lave SPL og impedans målinger.
 
Senilix 
Jo den er jeg med på Big%20smile men der skal jo stadig noget måleudstyr til at optage lyden, og hvis det lige nu laver fejl så er det ligegyldigt.
Men lige nu nyder jeg også bare musik, så retter jeg dem helt til senere og bestille komponenter der.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Apr 2009 at 12:07
Hej drenge
 
Efter en del roden frem og tilbage, snak med audiomatica osv. som ikke har givet noget, så ville jeg idag lige tage en måling på en løs enhed for at kunne vise dem resultatet så de kan se hvad fejlen er, og lige pludselig er der inetet galt.
 
Har haft af- og geninstaleret nogen gang for at prøve nye drivere osv. men de har alle ikke virket, og så geninstalerede jeg det der fulgte med igen.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
syncroniq View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 08 Feb 2008
Location: Randers
Online Status: Offline
Posts: 1569
  Quote syncroniq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Apr 2009 at 12:17
Hey,

Der er stadig ballade imellem 900 og 1500Hz. Prøv og sæt process prioriteten op på clio programmet, og prøv igen.

Altså på windows tryk ALT + CTRL + DEL, vælg processer fanen, find Cliowin.exe, højreklik på den og vælg "Sæt prioritet" og vælg over normal. Prøv og se om det hjælper.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Apr 2009 at 12:34
ok det prøver jeg lige
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Apr 2009 at 12:41

det giver ingen forskel.

Men vil det ødelægge vildt meget med den smule fnider der er der?

Det skal ikke være der, det vi enige om, men vil det give meget unøjagtige resultater?

Busk

Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Apr 2009 at 12:56
Husker du at lade den stå ved arbejdstemperatur (30min) og kalibrere den der? har du lavet de efterfølgende test for at tjekke kalibreringen er iorden?

Jeg tror ikke det fnidder kommer til at betyde det store, prøv at tjek om den elektriske fase fejler noget.

Man vil jo altid kunne gå ind i den eksporterede .txt fil og give området med problemer en gennemsnitsværdi.

Men var jeg dig ville jeg klart sende det tilbage til frequence eller hvor du nu har købt det.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Apr 2009 at 13:06
har haft fat i torben og han har været god til at svare på mine mail her på helligdagene også. Der er lidt fnider med fasen når jeg måler på en alm. modtand i det område der også er fnider på ovenfor. Har sagt jeg gerne vil have det kiket efter nu.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Apr 2009 at 14:42

Nå, med de sidste målinger i hus, skulle der lige rodes lidt med lspCAD. Og her kommer resultatet af det.

Sådan ser det simulerede ud, med faserne på plads, nu skal kunden bare forbi og lytte på det, så bestilles alle delene til filteret.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 89101112 15>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz