Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Mit DIY projekt
  New Posts New Posts RSS Feed: Busk Audio M765
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Busk Audio M765

 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415>
Author
Message
Frost View Drop Down
Admin Group
Admin Group
Avatar

Joined: 21 Nov 2008
Location: Horsens
Online Status: Offline
Posts: 632
  Quote Frost Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Busk Audio M765
    Posted: 07 Jun 2009 at 21:39
Det ser fint ud. Har du malet træet inden du satte frontstof på? nogen gange kan man nemlig se igennem stoffet når solen står lige ind på.
Hvad er det for nogle flotte højtalere du har til at stå ved siden af? Det ligner lidt et sæt Neeper?
 
Hvis det er, må du da gerne tage et par billeder af den, og evt et par målinger eller to :D

Mvh
Back to Top
joesch View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger
Avatar

Joined: 18 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 81
  Quote joesch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Jun 2009 at 21:58
Hey Busk. Nu kan du da vist snart ikke bruge mere tid på den, hva? Evil%20Smile

Jeg synes, det ser ud til at være nogle ordentlige kanter omkring enhederne, er det smart? Har du overvejet en tyndere plade til formålet og/eller at bruge overfræseren til at lave en blødere runding på kanten (giver det mening?) 

Og lad os så høre - basker den de der bette Neeper-ting indretningsarkitekten har slæbt med?  Wink

Edited by joesch - 07 Jun 2009 at 21:58
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Jun 2009 at 22:08
Som Joesch påpeger, så er de store forhøjninger omkring enhederne fy-fy, specielt diskant/mellemtonen.


Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2009 at 11:42
Originally posted by Frost

Det ser fint ud. Har du malet træet inden du satte frontstof på? nogen gange kan man nemlig se igennem stoffet når solen står lige ind på.
Hvad er det for nogle flotte højtalere du har til at stå ved siden af? Det ligner lidt et sæt Neeper?
 
Hvis det er, må du da gerne tage et par billeder af den, og evt et par målinger eller to :D

Mvh
 
Nej jeg har ikke malet dem før jeg kom frontstof på, vi prøvede at holde dem hen i lyset og fandt det ikke nødvendigt.
Ja det er et sæt neeper der står der ved siden.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2009 at 11:48
Originally posted by joesch

Hey Busk. Nu kan du da vist snart ikke bruge mere tid på den, hva? Evil%20Smile

Jeg synes, det ser ud til at være nogle ordentlige kanter omkring enhederne, er det smart? Har du overvejet en tyndere plade til formålet og/eller at bruge overfræseren til at lave en blødere runding på kanten (giver det mening?) 

Og lad os så høre - basker den de der bette Neeper-ting indretningsarkitekten har slæbt med?  Wink
 
90-100 timer er der gået i alt, så det må vist være.
Frontstoframmen er lavet til en ting, og det er at beskytte mod den hest der bor i huset, en Broholmer, og dens hale ødelagde de enheder der sad i originalt, så det er det eneste de er der for. Sad og lyttede lidt igår og det går faktisk rimeligt med dem på. Ellers ville jeg have lavet dem i tyndere materiale. Men normalt nægter jeg at lave frontstof.
 
Mellemtonen er lidt bedre end på Neeper, med det er jo så også en ren mellemtone jeg kører med, diskanten ved jeg ikke rigtigt, har ikke a/b lyttet seriøst, men forskellen virker ikke til at være vild.
 
Bassen er dybere og med mere tyngde, men de er så også større.
 
Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2009 at 11:53
Originally posted by kappen

Som Joesch påpeger, så er de store forhøjninger omkring enhederne fy-fy, specielt diskant/mellemtonen.


Helt enig, de må så heller ikke være på under seriøs lytning, de skal kun beskytte mod nedenstående hund, jeg hader frontstof. Jeg er jo ikke helt dum Wink.
 

Så fik jeg lige fat i et billede af den rigtig hund vi snakker om. Der her er Aske, han er 2 år gammel og godt på vej til de 70kg, Aske tror dog stadig han er en lille skøde hun, her har han sadt sig på min vens kone. 
 
Busk


Edited by Busk - 08 Jun 2009 at 19:14
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2009 at 12:14
Ja det er noget frygteligt noget, at gøre ved sine højttalere.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2009 at 17:16
Originally posted by kappen

Ja det er noget frygteligt noget, at gøre ved sine højttalere.
Ja det er grimt, men nødvendigt.
Ovenstående hund er ikke min vens, hans er 2 år nu og kommer snart op på 70kg Confused, god vovse.
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2009 at 19:29
Det er sgu ikke nogen hund, det er en hest!
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Jun 2009 at 19:34
Originally posted by kappen

Det er sgu ikke nogen hund, det er en hest!
Ja men den er ikke helt fuldvoksen endnu så vidt jeg ved, og så spiser den 35kg foder eller noget i den retning. LOL
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 1112131415>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz