Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: Kabineter til Elok
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


Kabineter til Elok

 Post Reply Post Reply
Author
Message
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kabineter til Elok
    Posted: 12 Aug 2011 at 09:00
Er der nogen der ved om, og hvor man kan købe færdige kabineter til SB´s Elok højtaler?
 
Michael
Back to Top
Boberik View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast


Joined: 11 Dec 2009
Location: Greaa
Online Status: Offline
Posts: 316
  Quote Boberik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Aug 2011 at 10:01
Jeg kender ikke umiddelbart et sted, men de kan da hurtigt laves.
Back to Top
USXX View Drop Down
Pro medlem
Pro medlem
Avatar

Joined: 17 Dec 2008
Location: Midtjylland
Online Status: Offline
Posts: 3094
  Quote USXX Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Aug 2011 at 13:25
De skulle da gerne kunne bestilles hos Rabu - det er en medbyg kit højttaler. Der foreligger en nyere version med SB26 tweeter og opdateret filter (på hjemmesiden ses vist stadig den gamle version med SB25). Vi roder stadig lidt med filteret, så der kommer nok en opdatering på et tidspunkt. Anyway, filter kan man jo selv rode med.

Edited by USXX - 12 Aug 2011 at 13:27
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Aug 2011 at 19:45
Hey.

Vi har endnu ikke Kittet (samt de andre kommende kits) hjemme, det er forsinket af forskellige årsager fra sb acoustics af, men det er en af de ting som vi ser rigtig meget frem til at få på lager. Vi håber på at kunne have det hjemme inden Oktober.
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Aug 2011 at 23:36
Originally posted by kappen

Hey.

Vi har endnu ikke Kittet (samt de andre kommende kits) hjemme, det er forsinket af forskellige årsager fra sb acoustics af, men det er en af de ting som vi ser rigtig meget frem til at få på lager. Vi håber på at kunne have det hjemme inden Oktober.
Det lyder godt, har du nogen idé om hvad de kommer til at koste?
Michael
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 Aug 2011 at 09:10
Jeg har kikket lidt kabinetet på hjemmesiden. Jeg kan se reflexrøret er 2" men der står ikke noget om hvor langt det skal være. Er der nogen der ved det?
Michael
Back to Top
m@dsen View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Location: Kastrup
Online Status: Offline
Posts: 500
  Quote m@dsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Okt 2011 at 11:02
Der er noget jeg ikke forstår. Når jeg regner på hvor stort kabinettet er i.flg tegningen på SB hjemmeside kommer jeg frem til ca. 15.5 liter, men hvis jeg bruger Speakerbuilder Pro kommer den frem til 25 liter. Hvad skal jeg regne med?
 
Michael
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Okt 2011 at 11:45
Kabinetdimensionering har ikke nødvendigvis et facit.

Man kan altid vælge at optimere på en enkelt parameter (f.eks. -3dB punkt) og dermed ende på en eller anden volumen. Det der skiller de gode kasseafstemninger fra de mindre gode, er det brede overblik over samtlige parametre og en forståelse for vægtning af vigtigheden af hvert enkel parameter.

En afstemning der siger 20 L, kan altså være lige så "rigtig" som en der siger 15L.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz