Forum Home Forum Home > Software > Simulerings software
  New Posts New Posts RSS Feed: NYT: Duelund synkronfilter targetkurver
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


NYT: Duelund synkronfilter targetkurver

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
senilix View Drop Down
Enthusiast
Enthusiast
Avatar

Joined: 04 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 146
  Quote senilix Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: NYT: Duelund synkronfilter targetkurver
    Posted: 23 Feb 2010 at 20:30
Hej,
 
Så vidt jeg husker, gør bamse og kyllingen det også godt... Mine 3 drenge er heldigvis ved at være så store, at vi er ved at få lidt tid igen Smile.
 
Med hensyn til Duelund, så håber jeg Henrik finder lidt tid. Jeg skal have kigget lidt på ASP for at se hvilke muligheder, der er. Jeg kunne godt tænke mig noget hvor man kunne simulerer med rigtige data fra målinger. Vi får se...
 
Jeg lavede på et tidspunkt et teoretisk filter, på nogle rå-målinger til min søns højttaler. Det er et 3-vejs Duelund filter med Fc = 900Hz og a = 2,82. Enhederne er umodificeret, men kan desværre ikke købes i fri handel. De koster mindre end 200 kr til sammen og er ikke noget særligt. Mellemtonen, som er den der har det sværest, er ikke engang en rigtig mellemtone enhed.
 
 
 
De gør det rimeligt. Forpladen skal tiltes 9 grader bagover, med den valgte afstand imellem enhederne og afstand til højttalerne, så det forventes at det kunne tage lidt af toppen. Filteret er tænkt, som fuldt aktivt, men ikke realiseret. Kun et tanke eksperiment i en simulator Embarrassed
 
Hygge,
Senilix (som varmer op til en højttaler med bedre enheder og Duelund filter) 
 
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
  Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Feb 2010 at 22:10
Det lyder godt. Det er fint at få dokumenteret nogen af tingene grundigt. Det skulle nødigt gå tabt.

vH pH
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz