Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: pris pÃ¥ skæring af plader
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


pris på skæring af plader

 Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Message
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: pris pÃ¥ skæring af plader
    Posted: 05 Aug 2011 at 16:02
hvad koster det at få skåret plader i bauhaus?

overvejer at få skåret mine plader derude, da min far ALTID skal have min hjælp lige nu og her, men når det er omvendt, så kan det tidligst blive engang næste år, hvis jeg er heldig

sidste gang jeg ville have ham til at skære plader til et subwooferkabinet til bilen, der tog det ham 5 måneder

og nu er jeg bare ved at være PÆÆÆNT træt af det.....

af samme årsag har jeg ikke lavet noget om rigtigt det seneste år på mine højttalere


Edited by ronnie rasmussen - 05 Aug 2011 at 16:03
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2011 at 16:23
139kr pr udskåret kvadrat meter for 19mm mdf.

Jeg kommer altid med en lang liste lavet i et excel ark, hvor træ typpe og tykkelse, størrelser på stykkerne og sammen regnet antal kvadrat meter er påført. Så betaler jeg på forhånd og henter en uge efter.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2011 at 19:38
Jeg mener prisen er 10 kr. pr snit - så det kan hurtigt blive dyrt - i længden er det hurtigt tjent ind at købe en dyksav med skinne - selv er jeg stor Festool tilhænger - men de koster lidt - men jeg har stadig min ældste - 10 år gammel og den fungere stadig.

Det lyder som om du skal opdrage lidt på din far :-)

Mvh

jørn
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2011 at 19:46
Originally posted by koan

Jeg mener prisen er 10 kr. pr snit - så det kan hurtigt blive dyrt - i længden er det hurtigt tjent ind at købe en dyksav med skinne - selv er jeg stor Festool tilhænger - men de koster lidt - men jeg har stadig min ældste - 10 år gammel og den fungere stadig.

Det lyder som om du skal opdrage lidt på din far :-)

Mvh

jørn
Det er kun hvis du tager plader i butikken.
Kommer du med en liste og de tager fra savværket, så er det kun pr. udskåret kvadratmeter.
Jeg har gjort det i over 10Ã¥r nu.

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2011 at 21:35
Originally posted by Busk

139kr pr udskåret kvadrat meter for 19mm mdf.

Jeg kommer altid med en lang liste lavet i et excel ark, hvor træ typpe og tykkelse, størrelser på stykkerne og sammen regnet antal kvadrat meter er påført. Så betaler jeg på forhånd og henter en uge efter.

Busk
er de så skåret korrekt, for har før prøvet at de skærer noget masnit (ikke højttalerprojekt) at det ikke passede
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2011 at 21:36
Originally posted by koan

Jeg mener prisen er 10 kr. pr snit - så det kan hurtigt blive dyrt - i længden er det hurtigt tjent ind at købe en dyksav med skinne - selv er jeg stor Festool tilhænger - men de koster lidt - men jeg har stadig min ældste - 10 år gammel og den fungere stadig.

Det lyder som om du skal opdrage lidt på din far :-)

Mvh

jørn
opdrage på min far? nej jeg skulle hellere trække hans kone med ud bagved og give hende akut blyforgiftning, eller arsenik, andre gode foreslag???
Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2011 at 21:51
dyksav har jeg ikke lige penge nok til, så det må blive en almindelig OK rundsav
Back to Top
koan View Drop Down
Selvbygger
Selvbygger


Joined: 10 Jan 2009
Location: Hillerød
Online Status: Offline
Posts: 50
  Quote koan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Aug 2011 at 23:59
Ok - det er der den ligger begravet :-)

Ok busk - men det er ogsÃ¥ dyrt - jeg giver 230 for en 19 mm  122X244 - ca 3 m2 - hvorimod bauhaus er 417 kr for samme plade.  

Men problemet med en almindelige rundsav er at du skal påspænde et land og modregne for soklen på rundsaven - lidt besværligt - men det kan lad sig gøre.

Mvh

jørn

Back to Top
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Aug 2011 at 00:01
Originally posted by koan

Ok - det er der den ligger begravet :-)

Ok busk - men det er ogsÃ¥ dyrt - jeg giver 230 for en 19 mm  122X244 - ca 3 m2 - hvorimod bauhaus er 417 kr for samme plade.  

Men problemet med en almindelige rundsav er at du skal påspænde et land og modregne for soklen på rundsaven - lidt besværligt - men det kan lad sig gøre.

Mvh

jørn

jaaaahh jeg ved det, men fylder 30 om mindre end en mÃ¥ned, sÃ¥ der er lige fyret 15000kr af til fest, sÃ¥ dem havde jeg jo hellere brugt til træ og filterkomponenter  
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Aug 2011 at 06:53
Originally posted by ronnie rasmussen

Originally posted by Busk

139kr pr udskåret kvadrat meter for 19mm mdf.

Jeg kommer altid med en lang liste lavet i et excel ark, hvor træ typpe og tykkelse, størrelser på stykkerne og sammen regnet antal kvadrat meter er påført. Så betaler jeg på forhånd og henter en uge efter.

Busk
er de så skåret korrekt, for har før prøvet at de skærer noget masnit (ikke højttalerprojekt) at det ikke passede
Jeg har brugt Odense og nu Næstved i sammenlagt 10Ã¥r og 80ht projekter og har en gang haft en plade med mÃ¥tte ud og fÃ¥ skÃ¥ret igen. Smile

Busk
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz