Forum Home Forum Home > Selvbyg af højttaler > Kabinet konstruktion
  New Posts New Posts RSS Feed: pris pÃ¥ skæring af plader
  FAQ FAQ  Forum Search   Calendar   Register Register  Login Login


pris på skæring af plader

 Post Reply Post Reply Page  <123
Author
Message
ronnie rasmussen View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 12 Okt 2010
Location: Ã…rhus
Online Status: Offline
Posts: 901
  Quote ronnie rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: pris pÃ¥ skæring af plader
    Posted: 19 Dec 2011 at 20:24
jamen de skal have kvm pris, og vil de andet, så siger du at det er lidt underligt da det er normal politik i alle de andre afdelinger
http://forum.speakerbuilder.dk/forum_posts.asp?TID=401&title=ronnies-diy
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2011 at 20:32
:-)
 
Det tror jeg nu også de selv foreslår.
Har snakket med Bauhaus i Hillerød, som selv nævnte den faste pris på 149kr/m2 for 19mm MDF - og har været i kontakt med Bauhaus i Glostrup, som heller ikke virkede afskrækkede, da jeg nævnte den faste kvadratmeterpris.
 
Men man skal møde op nede i butikken og foretage bestillingen. Jeg havde håbet, at jeg kunne bestille per telefon eller e-mail, så jeg kunne slippe for turen derned for at foretage bestillingen.
Jeg tvivler på, at de kan skære pladerne sådan uden videre, mens jeg står og venter.
Back to Top
Digital_thor View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 03 Mar 2011
Online Status: Offline
Posts: 622
  Quote Digital_thor Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2011 at 20:34
Sidst jeg købte mdf og birkefiner i bauhaus - ca 9 mÃ¥neder siden. sÃ¥ blev de ogsÃ¥ skÃ¥ret ud. uden piv eller ekstra regning. Ham der skar ud. stod og regnede alle mine plade-stumper sammen, ned til mindste decimal. Og jeg betalte ikke en rød reje mere end præcis det antal kvm plade, som jeg fik med ud af butikken. 

De kunne måske være en lille smule mere præcise i deres udskæringer: men nu retter jeg selv til derhjemme, så det går lige.

Jeg ringede også til dem i forgårs. Både Næstved og Ishøj. Og de sagde begge at der var gratis udskæring. Og at man kun betaler for den præcise mængde plade, som man får udskåret.
Men ja, man skal da pænt vente på at der bliver ens tur. Og ja man skal ned og bestille det i butikken og betale forud. Ellers satser de jo stort.
Men sidste gang skar de da alle mine plader ud i Bauhaus Næstved, mens jeg stod ved siden af, og hjalp til. Ingen problemer. 


Edited by Digital_thor - 19 Dec 2011 at 20:37
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Dec 2011 at 20:53
Originally posted by Digital_thor

Men sidste gang skar de da alle mine plader ud i Bauhaus Næstved, mens jeg stod ved siden af, og hjalp til. Ingen problemer. 
 
Det lyder lækkert.
Så slipper man for at køre derned to gange. Med mindre man skal bruge en ordentlig bunke plader. Men det skal jeg ikke.
Back to Top
Busk View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk
Avatar

Joined: 03 Jan 2009
Online Status: Offline
Posts: 2097
  Quote Busk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Dec 2011 at 14:38
Jeg har gjort det i 15år hos bauhaus så det virker.
Og har en gang haft noget der var skåret forkert.

Edited by Busk - 20 Dec 2011 at 14:39
Intet erstatter membranareal og bas skal ha plads.
Og effekt er noget man skal have rigeligt af.
Back to Top
Enthusiast View Drop Down
Excentrisk
Excentrisk


Joined: 19 Okt 2011
Location: Storkøbenhavn
Online Status: Offline
Posts: 1134
  Quote Enthusiast Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Jan 2012 at 21:06
Så har jeg været forbi Bauhaus i Hillerød i dag. Jeg gik direkte ned i deres udskæringsafdeling.
 
Fik skåret i alt 19 pladestumper af både 19mm og 22mm MDF.
Alle stykker blev skÃ¥ret ud pÃ¥ mÃ¥l efter en liste, jeg mødte op med. Der var pladestykker med sidelængder ned til 18cm.
 
Den samlede plademængde løb op i ca. 1m2 22mm MDF og lidt over 0.5m2 19mm MDF.
 
Jeg fik at vide af savføreren, efter udskæringen, at Bauhaus normalt ville tage noget for udskæringen, når stykkerne var så små (her henviste han nok til de stykker med sidelængder på 18cm), men jeg fik alligevel det hele til fast kvadratmeterpris på 149/m2 for 19mm og 169/m2 for 22mm.
 
Umiddelbart ser det rigtig fint ud. Jeg har lige prøvet at lægge pladerne op mod hinanden, og de ser ud til at passe godt sammen.
 
SÃ¥ det kan jeg indtil videre kun anbefale. Jeg fik en meget fin service i butikken.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.56a
Copyright ©2001-2009 Web Wiz